Bloggen 1 ÅR! Del 1

Min blogg fyllde 1 år här om dagen. Den 9 november Fyllde den 1 år något som är ganska coolt. Det var alltså i måndags den fyllde 1 år. Något jag glömde bort... kom på det nu med andra ord så nu kör vi här. Inlägget kommer handla om hur magin börja för ett år sen. Även om all statistik, kategorierna, mina bästa inlägg, hur jag skriver om och vad jag skriver om plus mkt mkt mer.  Detta inlägg kommer gå i två delar för annars blir det för långt. nu börjar vi med..... (trumvirvel) Hur magin började!!!!!!!!!!!!!!!!


Hur magin Började...

Det var den 9 november 2008 en mörk höst dag. Regnet öste ner på mitt fönster och träderna vajade av blåsten. Då kände jag att det var självklart att börja blogg liksom...vad annars?

Eller så vare såhär: ungefär 2-3 dagar innan på msn så skickar Z Mannenmedhattens blogg. Vem är det? Jo det är bajens klackledare som oxå är känd som don beppo. Tuuung snubbe. Och då tänker jag ändå ganska cooolt att börja blogga. Sen så tänker jag är kass på det svenska språket så varför inte. Och så typ 2 dagar senare gör jag en blogg. Då är detta för att bli förbättrad på svenska språket? Om jag har blivit bättre? tveksamt.. Men jag har iaf blivit mkt bättre att skriva en text och förklara mig med ord. Så jag har vunnit lite på att köra blogg iaf.

Sen mina framtidsplaner hade jag inge aning om... Sen att den skulle ha ungefär 40 unika (eller vad det är som jag ska räkna ut lite längre ner i inlägget) besökare per dag hade jag ingen aning om. Vad den skulle handla om visste jag inte så mkt heller utan jag bara körde.

När jag skriver ett inlägg så tänker jag inte innan på ah fan det ska jag skriva om imorgon eller något. Utan när jag vill skriva så bara skriver jag om det inte stannar eller något. Utan vi säger som nu.. Jag vet inte vad jag ska skriva för ord eller exakt vad jag ska skriva efter detta utan det får bara ploppa upp i mitt huvud. Jag har inte en aning om vad min nästa ord blir heller osv. Utan jag bara kör och hoppas på det bästa. Jag går inte heller bak i mina inlägg och ändrar eventuella stavfel och andra fel. Jag läser inte heller igenom det utan jag bara publicerar sen skiter jag i.


Det har bloggen handlat om
Mest Hammarby men även mkt skit om jag vet inte vad man ska kalla det men kanske bara om vad jag ser och tkr på andra grejer. Det har inte blivit så mkt om vad jag gör lite mer om vad jag har gjort. Sen har det blivit massa hyllnings grejer till olika folk. Sen några fina krönikor och även massa sammanfattningar. Jag skulle nog säga mest om bajen och sen om vad jag bara tkr och tänker och ser på vissa grejer. Sen massa annat skit oxå såklart. Det är ju bara att bläddra igenom inläggen för att titta lite noggrannare.


Kategorierna
Jag hade inga kategorier pga jag skrev inte så mkt typ ett inlägg var tredje dag (gissning) eller något. Asså om jag pallade börja skriva så skrev jag typ tre inlägg på raken och sen vänta en vecka och sen skrev jag lite igen. Sen så har jag sett på några månader men då i början har jag bara skrivit 1-3 inlägg. Men sen så ändrades allt typ i samband med att jag kom hem från Spanien osv. Då så blev jag skit aktiv och fick massa mer unika besökare än vanligt. jag började skriva mkt mer och då så kommer ju mer inlägg och då så måste man ju ha kategorier så man kan leta fram jätte gammalt material som man vill läsa om och så. Inte för att kanske många gör så men ändå Kul att ha kategorier. Sen så har jag sett på en sida www.fansight.com att min blogg är länkad där. Och sen även så har min blogg osv kommit upp i massa grejer i samband med bajen osv. Så åter till punkten här är alla mina kategorier:

Blogg grejer - För sånt här där jag skriver om bloggen osv. OM det är några fel eller liknande.

Det ryktas om - När jag har massa rykten... Dock kan man ju inte skriva om dom "riktiga" rykterna här då allt förstörs ju då. Som tex jag kan inte skriva om tifot osv här för då kommer det ut något som det verkligen inte ska. Iaf alla rykten här är typ bara om stört skit som jag hittar på osv.

Fotboll - När jag skriver om övrig fotboll asså sånt om mitt lag och om Europisk fotboll eller landslag.

Hammarby - Allt om Hammarby att göra. Dvs om fotboll och läktarkultur mm.

Helgen & Veckodagar - Här så skriver jag om vad jag gör på dagarna

Hyllningar - När jag skriver om en viss grupp eller en person jag vill hylla

Recensioner - här recenserar jag allt förutom något med bajen att göra för då kommer det på den kategorin.

Sammanfattningar och Analyser -  Om alla analyser och sammanfattningar på allt. Tex år, en speciell dag eller liknande.

The Raz notisar - När jag skriver lite om massa olika ämnen i ett inlägg

Övrigt - Om alla övriga grejer

Sen den senaste:

Bajen i Superettan - Här skriver jag om allt inför Superettan 2010 och sen allt som händer i Superettan. Förhoppningsvis så kastar ajg denna kategori i slutet av 2010 för då borde bajen gått upp till Allsvenskan.

Bloggfilmen
Jag gjorde en bloggfilm förut som blev en succé, den fick hela 150 tittningar på en månad. Dock har jag tagit bort den nu för jag palla inte ha kvar den på min Youtube kanal. Kanske kommer den en mkt bättre bloggfilm sen? Vem vet men efter denna film så kom oxå ett lyft för bloggen och jag har även fått massa kommentarer från folk utanför mina kretsar med det kommer vi till sen.


Razmus Favoriter
Jag ska skriva här om mina favorit inlägg.
Mitt favorit inlägg är helt klart Galen solna bo attackerar mig till dödden.

Detta skrev jag medan jag var jätte rädd iaf för mig att läsa i efterhand är ganska kul haha.

Sen så finns det inte heller så många andra favoriter från min sida. Min favorit kommentar är såklart från någon läskig tant som gjorde en kommentar på Detta inlägg


Stalkers
Tyvärr så kan man ju inte så vilka ip adresser som besöker min blogg mest utan bara unika så jag vet inte vilka mina största stalkers är. Dock så vet jag att Marre muuus i min klass är en av mina största stalkers. Jag hoppas domänen blogg.se förbättrar det så man ser vilka ip adresser som besöker mig så jag vet vilka som är mina största stalkers.

--
mm Detta var Del 1. Lite senare på dagen kommer del 2, där kommer det stå skit mkt om all statestik plus kommentarer jag fått plus lite annat skit kanske beror på om jag kommer på något som man måste skriva. eh jo framtidsplaner inte för jag har några men ändå.



Länk till mitt första inlägg

Och till bildbloggen som är en blogg till denna där jag har alla bilder och filmer dock bara från bajens matcher.

/The Raz*


Kommentarer
Postat av: lajnuz

grattis

2009-11-15 @ 21:12:13
Postat av: Marre mus

Grattis, och trevligt att se sig själv som en flitig läsare.

2009-11-16 @ 23:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0