Ett derby som hade allt utom vinst

Här kommer en rapport eller analys från derbyt som hade allt förutom vinst. Jag gick med två polare till bågen för att tag infernotåget. När vi kommer dit så är det massa poliser på en rad och säger att vi ska släppas in 18:50. tiden går och alla börjar tröttna på att polisen inte släpper in oss så då trycker alla bajare som ska på tåget vi hållde på att vinna och vi går nästan in dom i pendel stationens gång. men som sagt dom fega äckliga no lifers vidriga poliserna börjar ta upp batonger och slåss sen kommer det även någon polis bakifrån. Efter ett tag som testar vi igen men det händer också samma sak. Några minuter släpps alla in med inte på det smidigaste sättet för alla börjat kuta och det blir fullt så man kläms mellan dörrarna. Efter man kommit igenom dörrarna så har väll alla som vart där fått massa sår. jag fattar inte hur polisen tänkte här och hur det skulle bli bättre genom att släppa in alla samtidigt. Sen på infernotåget som blev nästan som ett familjetåg eftersom det var sjukt mycket mer poliser i varje vagn och nya regler om att man inte får hoppa stå på sätena eller banka i taket. Polisen har förstört allt! Grattis!

Vägen till råsunde blev riktigt skön mycket pyro och sång tyvärr kan jag inte gå in på vad som riktigt hände för det finns visa familje medlemar som läser denna blogg.

På stadionen blir bajens tifo ganska snyggt. Det stog hif över  hela läktaren med grön vitt och gult. Sen blir det snyggare när dom tänder massa bengaliska eldar samt rökisar. draget var inte det bästa men var väll bra på tanke hur dom spelade i första. I andra blir det bättre men jag tror vi vann denna läktarmatch med sång och tifo. Tifot eftersom bengallerna och rökisarna som gjorde att vi tog dom. Sen sången för vi höll igång 90+ det gjorde inte dom. Dom kanske höll igång 85 minuter eftersom det var tider där det var knäpptyst från gnagar klacken. men misförstå mig inte jag hörde den visa stunder. Men vi sjöng hela tiden men vi borde sjungit lite starkare för då hade det blivit en säker vinst.

På hemvägen så sjöngs det i tåget trots förlust som visar stor bajenanda.

Några filmer jag klippt ihopp från matchen: Den första är med en låt och lite bättre klippning. Den andra är enbart med läktarljud!







The Raz*

Kommentarer
Postat av: Sofie

Skinne, du stavar som ett cp-barn. Är du cp?

2009-05-29 @ 21:53:13
URL: http://guesswho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0