Angående superettan tippningen & spelartrupp rakningen i våras osv.

Angående min superettan tippning inför säsongen.

Jag hade tre rätt! det var Jönköping Södra, Väsby och Trollhättan jag pricka rätt på hittills. Och dom är juste nu på en 16, 15 och en 12 plats. Dvs att i mitten siktet och toppen att jag haft rå fel. tex av mina fyra topplag jag tippat är det bara ett lag som är med i nuvarande topp fyra. aja serien är jämn och det mesta kan hända. Tex mellan 3:e och 11:e plats är det bara 2 vinster som gör skillnad. Och sen kan man ju oxå se att Hammarby har en jävla tur att ligga i topp är ju en galet jämn serie om det skulle vart som förra årets upplaga och Linus Hallenius bara skulle gjort åtta mål hittills då kanske vi skulle ligga näst sist eller till och med detta år om Linus inte presterat som han gjort skulle vi oxå ligga och kämpa för nytt superettan kontrakt. Vår räddning är och kommer förbli säsongen ut Linus Hallenius.

Frågan är bara om Simon, Maic och Castro tar sina steg i utvecklingen och blir nyckelspelare. Även om backlinjen rycker till sig som José monteiro gjort så kan vi kanske till och med hamna på en andra plats om inte 1a plats. Aja kan väll sluta att drömma men Drömmen om allsvenskan lever fortfarande förvånansvärt pga vår poäng. Jag vill ju oxå nämna Hopf vilken lirare, en av mina favoriter helt klart och han ligger på 80% i räddnings % och toppar målvaktsligan. Det roliga är oxå att Rami ligger på en räddningsprocent på 67 % med 7 insläppta mål på 4 matcher. 

Aja under sommarfönstret har nya spelare att tillgå och jag uppdaterar mina betyg över Bajenspelarna sen i våras och sen ger jag även ny en ny tabell dock bara lite mer på skoj (den räknas inte förstås).

Här hittar ni länken på min förra spelartrupp rakningen i våras där ni kan jämföra.


Obsarvera även att en ifylld stjärna likt såhär: * betyder att jag uppdaterat sen i våras.

Målvakter Betyg: 2,5
Nr 1. Rami Shaaban *
Skadade sig direkt efter 4 matcher i Superettan och inte heller var han bra i någon av dom. 7 Insläppta på 4 matcher och 67% i räddningsprocent säger det mesta. Har nu tappat all respekt för killen efter visast åter igen att han verkligen inte bryr sig om ngt inom Hammarby! trots han skada så skiter han i allt och alla och blir med i ett litet skit program på 4an och dansar, om du överhuvudtaget vill få lite respekt av bajenfansen så borde du genast skita i det och försöka bli kvitt skadan. inte för du skulle peta kungen Hopf utan det skulle visa att du bryr dig. aja snubben är ett skämt och i hjärta, passion och själ får killen 0 i betyg men eftersom jag inte betygsätter per det utan agerande får han betyg:1 snubben har vart usel ända sen han kom till bajen och förtjänar inget mer men kunde ju vart lite sämre. Tror jag iaf...
Betyg: 1

Nr. 30 Johannes Hopf *
Vilken lirare Johannes är! hoppa direkt in borta mot Assyriska och håller nollan! Försvaret såg direkt lugnare med en Hopf bakom sig. Grym i luftrummet och har riktigt bra reflexer och dykningar. Får ej en fyra då jag tycker han kan förbättra ganska mkt i sina utryckningar på frilägen. Även något att tillägga är hans snabbhet att snabbt sätta igång nytt spel ngt rami var kass på. Är säker på att hopf kommer bli bättre och bättre.
Betyg: 3,5

Försvare Betyg: 2,5
Nr. 2 David Johannsson
Stabil under försäsongen hoppas dock gärna att han höjer sig ett snäpp när serien börjar. Kan bli en viktig pjäs i Omstarten för Bajen.
Betyg: 3

Nr 3. Jose Monteiro *
Kom in i startelvan i början på sommaren och som han gjorde det! Just nu bästa backen vi har helt klart. Han kom in med ett helt nytt självförtroende och styr och ställer helt underbart! grym på glidtacklingar och huvudspel. Även snabb! älskar hans nya stil!
Betyg: 3

Nr 5 Robin Vikman
Inte sett så mycket av honom men han är snabb och en sågkallad modern vänsterback. ny Emil?
betyg: 2

Nr. 6 Patrick Gerrbrand
Kom sommarn 09 men inte vart spelare jag trott han skulle vara. Kan mycket bättre och jag ser honom som en avbytare om han inte höjer sig som jag vet att han kan.
Betyg: 2

Nr. 13 Isak Dahlin *
Har blandat och gett under säsongen, har helt klart potential.
Betyg: 1,5

Nr. 20 Filip Bergman *
Oxå blandat och gett som nästan alla Spelare gjort under säsongen. Men blev lite besviken av honom efter allt jag läst om honom. har bra position men Tycker Törnstrand är mkt bättre.
Betyg: 2

Nr. 21 Monday James *
Haft mycket problem med skador i fjol. Sen haft problem inom familjen men om han kommer in i fotbollen nu på riktigt så ser jag honom som en av Bajens bästa spelare iår. För när han är som bäst som jag sett honom har vart ruskigt bra och jag tror till och med att han kan bättre än det. Inte sett ngt av Monday iår, kommer han någonsin tillbaka?
Betyg: 3,5

Nr. 22 Mauro Saez Jarpa *
Bra i offensiven dock alltför tunn och svag i defensiven ser hellre Robin som vänsterback.
Betyg: 1,5

Nr. 32 Marcus Törnstrand *
Otroligt bra och blev väldigt överraskad över hur bra han var mot Trollhättan helt klart min favorit back efter josé. Ser han som en otroligt bra andra halva till José. Riktigt stark och kraftig även aggresiv.
Betyg: 3

Mittfältare Betyg: 2,5
Nr 4. Christian Traore
Sliter på mitten frågan är Dahl eller Traktorn?
Betyg: 3

Nr. 7 Carlos Gaette Moggia
Ser han som en innermittfältare men jag tycker inte han är så värst bra hoppas han kan bättre.
Betyg: 1

Nr. 8 Fredrik Söderström
Vart en hackkyckling på bajenforumen men tror han kan bli en bra lirare i Superettan iaf en helt okej bara han tar sitt ansvar. Dock ser jag inte han som en startspelare.
Betyg: 2

Nr. 10 Andreas Dahl *
Ganska besviken över hur Dahl spelat kan mycket bättre men förstår inte hur Borken kan spela med han och Bojassen dom passar helt klart inte tillsammans.
Betyg: 3

Nr. 14 Sebastian Bojassen *
Kom upp i år från HTFF och har en jävligt bra inställning. Kommer växa under året. Måste jobba på passningarna men vilken attityd han har!
Betyg: 2

Nr. 15 Petter Olsen.
Här har vi vår äkta högerytter och kommer bli viktig. Jävla magiska inlägg med bägge fötterna!
Betyg: 3

Nr. 15 Vlado Zlujotro
Vänstermittfältare som tar bra löpningar. Dock ganska långsam men vart bra på försäsongen. Kan växa i Superettan.
Betyg: 1

Nr. 23 Maic Sema
Har alltid gillat Maic och iår på försäsongen har han vart strålande. En kvick teknisk spelare som är given på mittfältet men vart?
Betyg: 3

Nr. 26 Simon Helg
En av Bajen bästa spelare och jag hoppas vi får hålla Simon säsongen ut.
Betyg: 3,5

Anfallare
Betyg: 3
Nr. 9 Sebastian Castro Tello *
Växt som fan i Superettan blivit den spelare vi alltid hoppats på iaf riktigt nära och kommer bli riktigt bra om han forstätter såhär. Teknisk kreatör med en bra skott och passningsfot. Håller i bajens anfallsspel.
Betyg: 3

Nr 16 Tobias Holmqvist *
Värdelös men kan ändå lite på ngt sätt ibland.
Betyg: 1

Nr. 17 Linus Hallenius *
Vår skyttekung kommer ösa in mål i Superettan han är alltid på rätt plats och kommer göra mål med alla kroppsdelar bollen kommer bara åka in. Bäst i anfallet. Kan bli nya kungen på Söder. (Har bara höjt betyget)
Bättre än mina förväntningar 15 mål i superettan hittils.
Betyg: 4

Fadi Malke och Christer Gustavsson har även tillgått till Truppen har dock sett för lite av dom för betygsätta.

Slutbetyg på truppen efter sommaren:
3
Observera att jag rundar upp på betygssiffrorna och jag rundar bara upp till hela och halva tal. Man kan säga att anfallet har vart vår bästa position efter sommaren och backlinjen den sämsta. Dock har ändå betyget rest med 0,5 från våras.

Min startelva:
-------------------Hopf (C)----------------------------
DJ--------José----------Törnstrand-------Wikman

------------------Traore--------------------------

PF----------------Maic----------------------Helg

-----Kungen-------------Castro----------------

Kommentar: Mer offensiv en äckliga Borken väljer. Traore får slita på mitten medan Dahl sitter på bänken, var riktigt svårt att välja men pga offensiva mittfältet får jag välja en riktig defensiv lirare på mitten. Jag tror även att Maic, Kungen, castro och Helg kommer leka med motståndarna efter dom spelat tillsammans ett tag. 4 unga spelare som inte är rädda för att köra lite samba då och då. Hopf blir även Kapten pga tror han kommer vara här en lång tid. Vice kapten: David och vice vice: PF och vice vice vice: José.
Betyg på startelvan: 3

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Betygskalan:
5. Svensk Landslagsklass
4. Håller god Allsvensk klass
3. Bra
2. OK
1. Dålig
0. Usel

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Och såhär ser tabellen ut 23 oktober 2010 klockan 17:00:

1.Norrköping
2.Sundsvall
-----------------
3.Hammarby
-----------------
4.Syrianska
5.Landskrona BoIS
6.Örgryte
7.Assyriska
8.Ängelholm
9.Degerfors
10.Ljungskile
11.Jönköping Södra
12.Brage
------------------
13.Öster
14.Falkenberg
------------------
15.Väsby United
16.Trollhättan

Min dröm sen bajen hamna i superettan om att möta Gnaget/gården i kvalet lever än!!!

Foooorzaaaaa!

/The Raz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0