Hammarbys Spelartrupp 2010

Skriver lite och bytygsätter varje spelare i Hammarbys trupp 2010 Även ett sammlingsbetyg för varje position i truppen och sen ett helt betyg sammanlagt på hela truppen.

Målvakter Betyg: 2,5
Nr 1. Rami Shaaban
Inte sett så mycket av honom på försäsongen men killen har vart stabil och om han kan hitta till sitt riktga ja så kommer Han vara en tuung nyckelspelare i Hammarby. Dock lite för tidigt att säga.
Betyg: 3

Nr. 30 Johannes Hopf
Stått några matcher på försäsongen och allt jag sett har vart bra. Otroligt stark i luftrummet. Bra bacup till Rami.
Betyg: 2

Försvare Betyg: 2,5
Nr. 2 David Johannsson
Stabil under försäsongen hoppas dock gärna att han höjer sig ett snäpp när serien börjar. Kan bli en viktig pjäs i Omstarten för Bajen.
Betyg: 3

Nr 3. Jose Monteiro
Snabb, bra på glidtacklingar och stark i luftrummet. Kan ibland vara osäker och är dålig i markeringspelet. Kan spela överallt på backlinjen så är en bra tillgång på bänken.
Betyg: 2

Nr 5 Robin Vikman
Inte sett så mycket av honom men han är snabb och en såkallad mordern vänsterback. ny Emil?
betyg: 2

Nr. 6 Patrick Gerrbrand
Kom i somras men inte vart spelare jag trott han skulle vara. Kan mycket bättre och jag ser honom som en avbytare om han inte höjer sig som jag vet att han kan.
Betyg: 2

Nr. 13 Isak Dahlin
Inte sett mycket av denna unge herre heller men detta kan han se sitt år för att lära om några år tror jag han kan bli stor iaf av det jag sett av honom.
Betyg: 1

Nr. 20 Filip Bergman
Vart jävligt bra på försäsongen och därför uttsäts till kapten. Grym Back med rätt kämparglöd och vilja ser han som en given startspelare på mittbacken.
Betyg: 3

Nr. 21 Monday James
Haft mycket problem med skador i fjol. Sen haft problem inom familjen men om han kommer in i fotbollen nu på riktigt så ser jag honom som en av Bajens bästa spelare iår. För när han är som bäst som jag sett honom har vart ruskigt bra och jag tror till och med att han kan bättre än det.
Betyg: 4

Nr. 22 Mauro Saez Jarpa
Bra Vänsterback kan dock vara lite tunn men jag ser honom inte sämra än Vikman. Mauro och Robin kommer kämpa hela säsongen om Vänsterbacksplatsen och det är otroligt bra för då kommer båda defenetivt ge allt.
Betyg: 2

Mittfältare Betyg: 3
Nr. 7 Carlos Gaette Moggia
Ser han som en innermittfältare men jag tycker inte han är så värst bra hoppas han kan bättre.
Betyg: 1

Nr. 8 Fredrik Söderström
Vart en hackkyckling på bajenforumen men tror han kan bli en bra lirare i Superettan iaf en helt okej bara han tar sitt ansvar. Dock ser jag inte han som en startspelare.
Betyg: 2

Nr. 10 Andreas Dahl
Given på mittfältare kommer bli jävligt viktig iår. Nyckelspelare, mittfältetsgeneralen Andreas är spelaren som kommer hålla ihop mitfältet iår. Riktigt vass högerfot oxå.
Betyg: 4

Nr. 14 Sebastian Bojassen
Kom upp iår från htff och har en jävligt bra inställning. Kommer växa under året.
Betyg: 2

Nr. 15 Petter Olsen.
Här har vi vår äkta högerytter och kommer bli viktig.
Betyg: 3

Nr. 15 Vlado Zlujotro
Vänstermittfältare som tar bra löpningar. Dock ganska långsam men vart bra på försäsongen. Kan växa i Superettan.
Betyg: 1

Nr. 23 Maic Sema
Har alltid gillat Maic och iår på försäsongen har han vart strålande. En kvick teknisk spelare som är given på mittfältet men vart?
Betyg: 3

Nr. 26 Simon Helg
En av Bajen bästa spelare och jag hoppas vi får hålla Simon säsongen ut.
Betyg: 4

Anfallare
Betyg: 2
Nr. 9 Sebastian Castro Tello
Fått tonvis av chanser men inte på sin rätta position offensiv mittfältare. Nu får han en stor chans med spel i Superettan och kan växa ut till den spelare man trodde han skulle bli för några år sen. Han får sin sista chans från mig detta år. Kan mycket mycket bättre
Betyg: 1

Nr. 11 Freddy Söderberg
Hackkyklingen 2. 23 mål i division 1 2006, 1 mål i allsvenkan 2009. 11-12 mål i Superettan 2010?
Betyg: 1

Nr 16 Tobias Holmqvist
Bra förstärkning på anfallet. Stor spelare och klommer vara kung i boxen.
Betyg: 2

Nr. 17 Linus Hallenius
Vår skyttekung kommer ösa in mål i Superettan han är alltid på rätt plats och kommer göra mål med alla kropsdelar bollen kommer bara åka in. Bäst i anfallet. Kan bli nya kungen på Söder.
Betyg: 3

Slutbetyg på truppen 2010: 2,5
Kommentar: Ganska bra trupp faktiskt men dom kan mer det vet jag. Återkommer i Sommar efter fönstret stängt igen med nya betyg och då är jag säker på att det kommer garanterat vara högre. Mittfältet starkaste lagdelen men ändå ganska jämn på samtliga positioner.

Min startelva:

--------------------------------------------Rami Shaaban---------------------------------------------

David Johansson----------Filip Bergman---------------Monday James-------------------Robin Vikman

Petter Olsen---------------Andreas Dahl-----------------Maic Sema-----------------------Simon Helg

------------------------------Linus Halenius----------------Tobias Holmqvist---------------------------

Kommentar: Tycker det ser ganska bra ut faktiskt. En trupp som lätt kan gå upp i Allsvenskan. Castro kan vara som en gubbe i lådan. Altarnativt Bojassen istället för Maic och då kan både Maic och Castro vara otroligt giftiga inhoppare verkligen 2 gubbar i lådan.
Betyg på starelvan: 3

På tisdag smäller det Ängelholm-Hammarby Fooorzaaaa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0