Bajentankar 2.0

Ja då var det lite mer startelva tankar i detta inlägg. Jag tycker Hammarby har en helt fantastisk trupp på pappret och faktum är att det endast är Bajen som kan misslyckas med en sån här trupp. Samtliga spelare förutom fd juniorerna samt enstaka spelare har inte erfarenhet från större/bättre ligor. herregud Vi har spelare som vunnit sm-guld för två år sen, spelare från La Liga, Danska högsta som andra ligan, Spelare som gjort över 100 matcher i Holländska ligan. Spelare från MLS och spelare som spelat OS.

Ja det är lätt att säga att Gregg har lyxproblem inför denna säsongen men hur ska han ställa upp med alla spelarna? vilka ska få starta? vilka ska han kringå och ge plats till och vilket jävla spelsystem ska han välja? Jag själv har försökt leka med siffror lite för jag vill ha de flesta i bajens trupp inne på plan. Dom flesta är faktiskt för bra för att sitta på bänken. Jag har försökt ge plats åt Baggio, Rynell, Christoffer, Kennedy, Ledgerwood, Castro och Besara men jag tror tyvärr att platserna på mittfältet inte räcker till. 3-5-2 har jag tänkt på mycket eller 5-3-2 det beror ju på hur man ser på det. Men det känns som det kan bli för offensivt samtidigt som jag gillar att ha fyra backar det är stabilt. Iaf om vi ställer upp med 3-5-2/5-3-2 skulle startelvan se ut såhär enligt mig:

--------------------------------------------Hopf--------------------------------------------
------------------Monday------------Guldborg--------------Max-------------------
TImisela--------------------------------------------------------------------------Figge
-----------------------------------------Ledgerwood------------------------------------
----------------------Kennedy-------------------------------Besara--------------------
----------------------Billy-------------------------------------Sundin------------------------

Ser rätt fint kan jag tycka men med denna formation så måste jag peta favoriten Castro eftersom tror det annars blir för trångt i mitten. Rynell eller baggio får inte heller någon plats. Så denna är intressant tycker jag pga figge och timisela som har riktigt fina offensiva krafter och kan springa som kaniner på kanterna. Men har ju som sagt oxå erfarenhet av att jobba hem. 

Men eftersom jag är för fyra backar så skulle jag nog ändå kanske testa en 4-2-3-1 uppställning, mittfältet ska väga tungt då enligt mig det är den viktigaste lagdelen, har man vunnit kampen på mitten så har man nästan vunnit matchen. Såhär skulle jag ställa upp sånafall:

------------------------------------------------Hopf---------------------------------------------------
Timisela----------------Guldborg-----------------Max---------------------------------Figge
----------------------------Ledgerwood-------------Baggio--------------------------------------
Kennedy-----------------------------------Besara--------------------------------------Rynell

-----------------------------------------------Sundin-------------------------------------------------

Ja Besara är inte tänkt att han ska vara släppande men kan nog lätt bli såhär så då kan man nog byta plats på baggio och Besara och lägga in Castro istället för baggio. Fast då tappar vi en bra bollvinnare på mitten och det är ju inte bra. så därför vill jag lägga in ett yttligare uppställning jag kan tänka mig  så jag får plats med alla mittfältare: 3-6-1


-------------------------------------------------Hopf--------------------------------------------------------
----------------------Monday---------------Guldborg-----------Max---------------------------------
--------------------------Ledgerwood-----------------------------Baggio-------------------------------
---------------------------------------------------Besara----------------------------------------------------
Kennedy---------------------------------------Castro-----------------------------------------Carlsson
---------------------------------------------------Sundin-------------------------------------------------------

ser rätt tungt ut på pappret men kanske lite väl många spelare i mitten och det är nog bara Barcelona/Spanien som klarar av att fördela uppgifterna där så det ser fint på pappret men tror inte vi klarar av detta. Men medan jag är inne på startelva kan jag ge min favorit: 4-5-1

-------------------------------------------------Hopf----------------------------------------------------------
Timisela--------------------Guldborg---------------------Max-------------------------------Figge
------------------------------Ledgerwood-----------------Baggio--------------------------------------
-------------------------------------------------Besara-----------------------------------------------------
--------------------------------Kennedy-------------------Castro----------------------------------------
------------------------------------------------Sundin-------------------------------------------------------

Tycker denna ser hur jävla tung som helst ut, kanske lite trångt på mitten men känner att mittenspelarna är så smarta att dom väl vet när dom ska ut på kanten och visa sig eller om dom ska visa sig i mitten. Förstå att en trio med Kennedy, Besara och Castro samt med bollvinnarna Nik och Baggio bakom sig vi skulle ju krossa allt. 

Jag tror dock att Gregg kommer ställa upp såhär och det är faktiskt oxå en startelva jag lätt kan tänka mig, en rak och fin 4-4-2 inga konstigheter:

------------------------------------------Hopf---------------------------------------------
Billy------------------Guldborg------------------Max---------------------------Figge

Kennedy--------Ledgerwood--------------Baggio-----------------------Carlsson
-------------------------Billy---------------------Sundin---------------------------------

Tror att han kommer skifta med ledgerwood/besara på mitten känns som han inte kommer röra Baggio tvärr. Jag skulle nog dock ändra på att Besara och Baggio startar samt att Castro spelar med Sundin i anfallet. Men så här tror jag dock han ställer upp i Borås på söndag.

/Twitter: @Razmathaz, Spreadsheet: www.spreadsheet.se/maxspel Blogg: www.TheRaz.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0