Årssammanfattning av året del 3

Juli
Amaya hade kommit hem från Spanien och bara några dagar senare fyllde hon år. På sin födelsedag så åkte vi till Hennes lilla sommarställe i Ingarö och paddlade båt och bada. Ngt vi gjorde mkt i Juli. Efter det kom vi hem och åt en middag med henne systrar och föräldrar. Juli blev en riktigt nice månad med mkt Fotboll, bad och mys. I princip varje dag spela jag fotboll, bada och sen drog hem till Amaya ngt som var en fett nice blandning.
Men när klockan slog 2 på en vanlig svensk sommareftermiddag så for mitt plan från Stockholm,Arlanda påväg mot New York, USA. Shit vilken sjukt cool stad där affärerna var öppna till 11-12 och resturangarna var öppna 24/7. I en sån stad skulle jag vilja bo i där man kan gå och äta mat från kambodja klockan 04:12 på en måndag. Jo jag skulle nog flytta dit ett tag om inte kärleken till Bajen var för stor. Men om jag tänker efter så skulle jag nog klara av att bo där i några år.
Direkt från New Yorks traffik rätt in i Varbergs enkelriktade traffik på bara ett dygn. Jo jag åkte från Ny york och direkt när jag kommit till arlanda åkte jag till centralen där jag tog ett tåg till Varberg för att Träffa Amaya. Där jag faktiskt hade riktigt skönt men oxå att jag fick uppenbarelsen att alla svenska småstäder ser EXAKT likadana ut. Alla städer har sitt köpkvarter med HM, Kiks, Stadium JC och såna kedjor samt ett stort Torg. Inget mer det är staden. Iaf hade riktigt kul där med Amaya.
Augusti
Den första Augusti skulle jag åka hem från Varberg med Amaya. Vi tog tåget vid 12 och kom till Kära stockholm vid 5. Direkt då låste vi in våra väskor och tog gröna linjen till Söderstadion och såg Bajen vinna med 3-0 över mäktiga Trollhättan. Efter det åkte vi hem till mig där amaya somna vid 9 skönt nog så jag kunde ta upp mitt fifa spelande efter 2,5 veckors frånvarande.
När jag kom återupptog jag min sköna sommarcirkel med Fotboll och bad. Men sen kom nionde Augusti och Norrköping borta är här. Den skönaste bortamatchen iår som tyvärr sluta i förlust som nästan 40% av matcherna gjorde för Bajen anno 2010.
Den 19 Augusti började skolan där jag fick känna på hur min klass skulle vara de senaste tre åren. Sommarlovet var slut och skolan började som den alltid måste göra efter ett långt och skönt sommarlov.
September
Här har vi en sjukt tråkig månad. Jag menar har någonsin ngt spännande bra hänt i September? Hösten börjar och man måste börja förbereda sig för kylan och den 6 månader långa vintern. Jo jag kom på en bra sak med September. Nämligen att nu börjar alla sköna bortamatcher som verkligen betyder något fan vad jag älskar höstmatcher! Det bästa som finns.
Skolan rullade på i September och jag och Amaya upptäckte billiga Ica Maxi där vi började handla vårt gottigotti på de jobbiga men ändå mysiga höstfredagarna. Sen hände det inte mer än att Årets knas kom upp.
Dom sista månaderna, årets lista och spåkulan 2011 kommer inom kort.

Kommentarer
Postat av: Rufus

Amen vafan. ): Hände verkligen INGENTING i september?

2011-02-14 @ 01:01:29
URL: http://bublixplopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0