Årssammanfattning del 4 Okt-Dec

Oktober
Oktober började Med Hammarby Syrianska med amaya den fjärde. Årets mest ohändelserikaste månaden var här. Det hände inte allas mycket utan skolan rullade på. Det man kan ta fram var att jag började att testa på Boxning samt att Hammarby gick vidare till cupfinal efter 2-1 mot kalmar.

Annars så hände dessa spännande grejer på vid oktober månad: Amaya förstörde mina hörlurar, Hösten kommer hit på riktigt, Byter tillbaka från Amayo till Razmus på fb, Fifa 11 kommer ut,  Fyllde nio månader med Amaya och fick veta att jag skulle bo med amaya själv i hennes vill en halv vecka i november då resten av hennes familj åkte till Rom.


Passande bild.

November
November var månaden jag bodde ensam med Amaya en halv vecka, sörjde Hammarbys förlust i sv.cupen och drog igång med julpeppningen vid första advent.

Jo vi börjar med den första, Amaya fick huset för sig själv en vecka något som var riktigt skönt. Vi firade första dagen ensama med att baka pizza och kolla på film. På helgen så bjöd vi hem några kompisar och tog det lugnt, mest jag inför den underbara finalen som skulle vara dagen efter. Ormingekompisar går hem och in kommer bajenkompisarna Zambon samt Ziray som ska hjälpa mig peppa inför finalen. VI peppa som fan med bla se Bajens guldmatch 01 och spelar lite taca-taca.

Någon vecka senare är det första advent och som regel får man inte göra något juligt innan första advent/1 december. Så jag började bli en diktator med Amaya och sa allt hon fick äta och inte äta när oktober började ge sig in över världen. Men nu började trots allt julpeppet och det firade vi med att baka de traditionella adventspeppakakor.

Detta är även månaden min klass hade projektvecka så vi gjorde en sorts musikal-teater av Hercules.




December

Då var äntligen December här, den underbart sköna julmånaden som inte bara kan ogilla. Dock i början av månaden var det fortfarande ett sorgset mål över mig efter finalen. Men Amaya som är så bra på att sudda bort dystra Bajen minne hitta på olika saker vi kunde göra för att välkomna in julen på bästa sätt.

När julen väl kom blev det den sämsta julen någonsin. Mest för kanske inte Irma Pirula var hemma och att det var en kortjul (färre lediga dagar) så min släkt kom på självaste julafton och var tvungna att fara iväg redan på annandag juls morgonen. Samt av en annan personlig anledning.  

Nyår blev dock lite mer lyckat. Den firade jag med bla Amaya och Victor på ett något spännande men ändå lite ovanligt sätt.


Under December kom jag fram till att dessa kakor var de bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0