Filmtips del 3

Nu när solen slutar dragit till söder, temperaturen sänks, regnmoln som moln blir allt fler och mörkret kommer sakta över Sverige så äre dags att komma in i huset och sätta på film. Jo då hösten e på väg och efter den sköna och varma sommaren som jag hoppas dom flesta spendera utomhus äre dags att knalla sig hemåt från kylan och värma sig med en film. Och därför så ger jag några filmtips för alla smaker för er intresserade Här kommer del 3:

Notting Hill
Romantisk komedi 124 minuter
En romantisk komedi med Julia Roberts och Hugh Grant. En klassiker som jag inte gilla första gången jag såg den då jag hatar Julia Roberts eftersom jag tycker hon är ganska äcklig på något sätt och jobbig Men sen när det klarna upp när jag såg den för andra gången och tyckte den var ganska bra. Och efter familjen är värre och släkten är värst vart mina favoriter så tog den här över då den är rolig och att den mer är en lite mer romantisk film som faktiskt var genren jag skulle skriva om.

Det handlar om William Thacker (Hugh Grant) som är en vanlig brittisk man som inte har mycket på gång i sitt liv. William har en bokaffär i den lilla staden Notting Hill. En dag går den världskända skådespelaren Anna Scott(Julia Roberts) in i bokaffären som William direkt blir förtjust i på en gång. Och nu ska William försöka få träffa världskändisen Anna igen.



Betyg: 4

Madagaskar Animerad 86 min
Den bästa animerade filmen någonsin som är för alla åldrar. Jag såg den första gången när jag var 13 och blev helt såld sedan 2 gånger efter det. För barnen är det väll roligt med massa knasiga djur som pingviner zebror och apor och har väll en spännande handling. Men för dom som e 11+ e dom bara helt jävla rolig. Handlingen är väll okej men det som är bra är att den är otroligt välgjord och super rolig. Ett måste!

Den handlar om ett par djur på ett zoo som har tröttnat vara fågna och vill ut till vildmarken där dom verkligen kommer ifrån och passar in.

Rösterna spelas av bland annat: Chris rock, Ben stiller och David schwimmer (Ross i vänner)



Betyg
5

Jumanji
En äkta äventyrsfilm som är perfekt om du inte pallar se 3 timmars långa Sagan om ringen eller Harry potter. Dock kan det vara lite dåligt gjort i vissa fall men det står man ut med.

Filmen gjordes år 1995 handlar om Alan Parisch (Robbie Wiliams) och Sara som spelar brädspelet med ovanliga krafter "Jumanji" 1969 dessvärre blir Alan fast i spelet och då 26 år senare hittas spelaren på nytt av 2 syskon som börjar spela det igen och får ut Alan och nu ska dom hitta gamla flickan Sarah som spelade det med Alen för att försöka spela klart det och få slut på hemskheterna som händer när Jumanji spelas.



Betyg:
4


Kommentarer
Postat av: Katarina

Wow! Denna blogg kommer jag läsa ofta!

2010-09-24 @ 20:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0