Filmtips Del 2

Nu när solen slutar dragit till söder, temperaturen sänks, regnmoln som moln blir allt fler och mörkret kommer sakta över Sverige så äre dags att komma in i huset och sätta på film. Jo då hösten e på väg och efter den sköna och varma sommaren som jag hoppas dom flesta spendera utomhus äre dags att knalla sig hemåt från kylan och värma sig med en film. Och därför så ger jag några filmtips för alla smaker för er intresserade: Här kommer del 2 fortsättningen av filmgenomgången:

Colleteral
Thriller 120 minuter
Jag såg den här filmen ungefär klockan 3 på natten och jag var så jävla trött och satte bara på en film egenligen för att somna till den. Men efter bara 5 minuter så gick jag från dödstrött till helvaken och helst spänd framför tvn. Colleteral är faktiskt så spännande filmen igenom.

Filmen handlar om Max (Jamie Foxx) är en vanlig kille som levt som en helt vanlig taxichaufför på Los Angeles gator. Under sina 12 år i taxichaufför har han kört trevliga som otrevliga vanliga som ovanliga kunder, men ingen han skulle minnas idag. När Vincent (Tom Cruise) kliver in i bilen förändras allt. Vincent är en professionell yrkesmördare. Vincent är på uppdrag av en knarkkartell och har natten på sig att lokalisera och tysta döda FBI-vittnen som hotar att sätta stopp för knarklagningen. Genom en oförutsedd händelse tvingas Vincent chansa och hoppar in i Max taxi och redan efter ett par minuter är Max gissla och ska köra honom till nästa offer. Under bara timmar förväxlas de båda männens öden, ett möte som kommer att förändra deras liv – för alltid.



Betyg: 6

Snatch
Action 104 min
Denna film råka jag bara se av en slump. Jag var med pappa och kolla tvn och efter vi bläddrat igenom kanalerna såg vi att Snatch någon action film med brad pitt var på trean och visst det kan vi se fanns ju inte så många filmer som börja halv 11. Jag kommer ihåg exakt hur det var trots att detta var år 2004. Efter det såg jag den en gång till vid 2008 tror jag det var. Detta är en grym Actionrulle du bara måste se som har både komik och farliga gangstergäng från hela världen.

Filmen handlar om 2 personer från en gangstergruppering som får i uppdrag att hitta en boxare som medvetet ska förlora den illegala boxningstävlingen dom ska anordna. Under tuneringen så själs en diament av fel sorts människor och tuneringen blir bara mer och mer invecklad.



Betyg: 5

Pananormal Activity Skräck 84 minuter
Fyfan vad rädd jag blev av den här filmen. Såg denna i januari och har fortfarande mardrömmar om den och kunde fan inte sova på en vecka efter jag sett denna film. Den handlar om ett par som bor tillsammans och det börjar hända konstiga saker medan dom sover. Mer kan jag inte avslöja den är helt enkelt för läskig och vill bara glömma bort den men gud vad grym den är. Eftersom vitsen med skräckisar är att bli skrämd så är denna film denna bästa i genren iaf enligt mig. Så om du vill bli skrämd med några polare så är denna film jag kan rekommendera. Men för er par där ute ska nog se denna tillsammans för man blir mest rädd om man tittar den så.



Betyg: 5

Snart kommer även del 3 ut Med bästa filmerna från Romantisk komedi, Animeradfilm och Äventyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0