Ändra inte på ett förlorande koncept

Efter Väsbys 3-1 mål i måndags på villundavallen kändes allt så otroligt tungt och det kunde inte bli värre. Spelarna kämpa inte ens dom var så otroligt usla och Dahl/traore vann inte en enda kamp på mitten trots deras höga löner och dom högsjungande klacken.

Jag har aldrig gått innan en match har slutat förut. Inte ens efter 4-1 förlusten mot kalmar hemma 09 eller Djurgårdens 2 förnedrande segrar med 3-0 2003 och 2006. Men i måndags tog priset Hammarby lirade uselt ingen kunde ta tag i spelet och den enda spelaren värd att nämna är Johannes Hopf. Iaf efter Väsbys 3-1 mål kände jag ingen som helst vilja eller lust att stanna kvar och visa stödet för dom grönvita spelarna. Dom kan inte bara spela så uselt gång på gång och fortfarande ha mitt stöd. Så jag drog i den 71a minuten.  Något jag aldrig gjort förut.

När jag kom hem och dagen efter så försökte jag tänka ut vad jag skulle göra med min Degerfors och Syrianska biljett, jag orkade inte gå på någon annan match. Utan bara vänta in Cupsemin. Eftersom Hammarby inte har någon som helst chans att gå upp och ner kommer dom troligtvis inte göra. Utan ingen som helst dragningskraft fanns att vilja se ett mittenlag spela i Superettan om dom ska hamna på 11 eller 7 plats.

Men efter 2 dagars tänk så har vi en stor chans att hamna i kval till division 1 och det är inget jag vill se. Med Jesper som styr och vägrar ändra på 2 defensiva mittfältare som så uppenbart inte funkat denna säsong. Kom igen vi har förlorat 10 matcher varför vägrar han att inte ändra det förlorande konceptet? Så nu helt plötsligt är mina biljetter till Degerfors samt Syrianska inte till salu utan jag har ändrat mig kanske är det viljan att va på Söderstadion eller den läskiga tanken om att åka ner till Division 1 gör att jag vill hur som helst ge mitt fulla stöd till spelarna igen. Jag tror det handlar om båda punkterna men en sak är säker att till nästa säsong måste vi rensa i våra led såsom tränare som spelare. Och en sak vet jag om vi inte tar in vår nya tränare nu kommer vi sjunka som en sten för inget säger att Jesper ska byta startelva, taktik eller personaligtet sista omgångarna.

Men nästan allt säger att Franzen kommer bli vår nya tränare då han satt med Åsa mot Väsby matchen och skrev flitigt massa lappar. Och anledningen varför han inte har presenteras är kanske för att dom inte hittat någon tränare till HTFF eller att dom ska presentera Franzen inför säsongen 2011 för att inte HTFF ska tappa mark i Divsion 1 eller kanske att ass tränare till Roger inte är klar än. Eller så äre helt enkelt så att det inte är Franzen som blir vår nya tränare men då skulle det vara otroligt konstigt varför Franzen satt bredvid Åsa i Upplands-Väsby och skrev lappar. Aja om Roger skulle ta över så skulle han få mitt full stöd och få ett stort tålamod från mig oxå. Jag tror itne han skulle leverera direkt utan det skulle ta tid. Sen beror det oxå på vilken spelartrupp vi har men om vi får en målgörare som tar Linus plats och lite ändringar så skulle jag vänta länge tills kanske på hösten 2011 så har spelidén kommit och vi börjar leverera. Iaf skulle vara skönt om han kom nu innan Degerfors för jag vet att han skulle göra det dubbelt så bra som Jesper och Borken har gjort hittils. Aja den som lever får se hure blir med Franzendramat.

Nu sluter vi upp och räddar Bajen ur denna sportsliga som ekonomiska kris och förhoppningsvis tillsammans med Franzen inte äckliga Jesper.



//The Raz!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0