Än går det vågor

Optimist som jag är när det gäller Bajen kvarstår. Jag tippa Bajens som Segrare i allsvenskan 2009 och dom kom sist. Trodde Bajen skulle vinna superettan 2010 och ligger nuvarande på en sjätte plats. Efter väsby förlusten med 3-1 så har jag inte alls trott att Bajen har en chans men sen Franzen tillsattes så har det gått någon tanke så lite då och då men sen så tog min hjärna över hjärtat och intalade att det inte kommer att gå! Men sen efter Degerfors vinsten med 2-1 så har jag kollat in Landskronas och Sundsvalls Schema många gånger och poängen. Och än finns det en liten chans än går det vågor på Hammarby sjö.

Hammarby kan som mest ta 50 poäng. Just nu ligger dom på 38 poäng. Och visst det är inte realistiskt att bajen kommer vinna varje match som kvarstår men det är inte heller omöjligt så lek med tanken att bajens 4 kvarstående matcher slutar såhär:

LSK borta (3)
Syrianska hemma (3)
Landskrona Borta (3)
Öis hemma (3)

Då slutar alltså bajen på 50 poäng.

Sundsvall och Landskrona ligger på 45 poäng och dom får som mest alltså ta 5 poäng var. Och det är ändå ganska realetiskt om Sundsvalls matcher slutar såhär:

Ängelholm borta (0)
Öster hemma (3)
trollhättan hemma(1)
Norrköping borta (0)

Då har Sundsvall 49 poäng

Och Landskronas matcher kan sluta såhär:

Assyriska hemma (1)
Brage borta (3)
Bajen borta (0)
Jönköping borta (1)

Då slutar Landskrona på 49 poäng.

Det är bara en tanke och jag tycker faktiskt att det är realistisk att Sundsvall och Landskronas matcher kan sluta såhär dock är Bajens resultat ganska orealistiska men fullt möjliga. Så nu kommer man antagligen bli väldigt besviken nu när vi tappar poäng och tappar chansen till kval på nytt. Jaja det är alltid kul att drömma och det är ingen omöjlig eftersom det går än vågor på Hammarby sjö.





//The Raz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0