28 oktober 2010

Dagen börja med en väldigt lång skoldag. Klockan 09:50 började jag med samhällskunskap följt av Matte. Efter lunch hade jag två timmar och fyrtiofem minuters historia lektion. Klockan 15:45 slutade jag och då kunde jag springa uuut och tagga på riktigt! Men förfan vad nervös jag var i skolan och dagen innan! Ont i magen hela onsdagen och på torsdags kvällen.

Efter Skolan drog jag hem till Ziray med Victor och där senare kom Zambon. Vi skulle dragit någon annanstans men tiden ticka iväg så vi fick nöja oss med detta. Där spela vi fifa 11 och ladda upp! Efter en lång bussresa från Gustavsberg så var alla så jävla pissnödiga alla sprang till slussens betongvägg när bussdörren öppnats för att lätta på trycket. Det ser dock några sl-vakter som håller på att skriva upp böter till oss medan vi pissar, Victor drar upp den roliga kommentaren jag kan ge dig en femma medan han pissar lite små roligt sådär hihih!!!! Iaf efter vi pissat klart springer vi iväg och sl-vakterna har ej rättigheter att hålla fast oss som tur e.


för handikappade

Vägen till Söderstadion fortsätter och när vi har gått upp till Gulmars vid bussarna är det en helt molnfri mörk himmel över oss samt en fet kö till arenan! Medan vi står i kön hölls stämningen på topp! Det märks att alla sett fram emot denna match i en lång lång tid!



Första halvleken kunde inte bli bättre! Bajen kör ett defensiv spel och satsar på kontringar. Något vi lyckades med Kalmar hade haft hela halvleken utan att komma förbi och dom gångerna dom gjorde det var hopf där. 1-0 kom på en hörna från bajen, målet signerat av Törnstrand. Törnis är en stor stark back med en aggressiv spelstil som är jävligt lovande. Efter det första målet sa jag direkt till Zambon att 2-0 skulle bara komma av farten! 2-0 kom oxå dock 15 minuter som bestod av ett massivt kalmartryck med bla 10 hörnor. Men en kontring vid 42 minuten tror jag resultera i att Castro nickade in 2-0 säkert vid vänstra stolpen. Faktum är att vid denna match kom alla känslor fram, allt som vi Bajare vart med om från våren 2009 till hösten 2010! Alla avhopp, alla spelarförsäljningar, dåliga resultat och de falska styrelseledarmoter. Vi var värda det här trots Kalmars tryck jag kände allt på samma gång och har nog aldrig varit så glad i hela mitt liv! En tår rann till och med ner från min högra kind. Detta är vi värda!






Men men man kan aldrig lite på Hammarby och efter vi stått emot i 30 minuter kom 2-1 och då vare bara en tidsfråga innan 2-2 kom. Resten av matchen och Förlängningen bestod bara av att hålla emot trycket och sen försöka vinna på lotteriet: straffar. 



Ni vet resten Bajen vann på förlängningsstraffar där Bajaren sedan barnsben Christer Gustavsson avgjort. En otrolig lättnad efter Kalmars kvittering. Trodde inte många Bajare trodde på Hammarby då men med Hammarby kan allt hända, från Undret i Karlstad till att anställa en tränare som blivit sparkad från division 2 laget Enköping.



En sannerligen matgisk afton där jag vill lyfta fram vissa spelare lite extra. Maic vilken kung att ha i laget hans spänst i kroppen är helt sjuk. Och sen vilket humör och kyla han har, jag menar jag var säker på att han skulle sätta sin straff. Sen var han den enda som klappa om spelarna efter slagit sin straff. En mycket viktigt spelare att ha i laget.
Sedan finns Castro som har växt något förfärligt mycket på hösten. Även Hopf som rädda 3-4 frilägen i onsdags. För att inte tala om hela backlinjen speciellt Törnis och Monterio! Detta mittlås är givet nästa säsong. Till Kalmar kan man inte säga något annat att ge cred till Kalmars vidrigaste spelare Rydström. Utan han skulle ni förlorat med 3-0. Han tog upp i stort sätt alla andra bollar. När han pensioneras åker ni ur!



För att sammanfatta så var detta det största jag varit med om i mitt  16 åriga Bajenliv! En kväll att minnas länge. På lördag den 13 november spelas finalen mot Helsingborg. Datumet är perfekt för på fredagen laddar man upp med VSK hemma i bandyn.

Charlie Davies har trots sitt franska äventyr koll på bajen.

Tack till Hammarby Foto & Söder Bröder för bilderna.

FOOOORZAAAAAAAAAAA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0