The Raz notiser

*Match imorgon
Då bär det av till Söderstadion igen för årets sista seriematch. Hammarby tar emot Örgryte som inte heller har något att spela för. Jag tror det blir många mål men då från bajen sida. Hammarby vinner med 3-1, 4-1 eller liknande tror jag. Örgryte är ett väldigt sargat lag som inte kommer ha någon motivation alls.


*AEG:s brutala vändning
AEG har gjort en brutal vändning i Hammarby nu. Istället för att överge Bajen och försöka sälja sina aktier så har dom nu bestämt sig för att mångmiljonsatsa i Bajen. Målet är att Hammarby ska vara ett Allsvenskt topplag med lite europa spel till Nya arenan står kvar 2013. Anledningen till vändningen är att AEG inte vill ha ett Hammarby som spelar i Superettan inför 7000 på varje match, Inget dom skulle tjäna på. Tankarna är blandande visst är det skönt att vi får pengar igen och så. Men skulle vara så mycket skönare om vi kunde  sälja bort deras del och att Bajen skulle ägas helt av oss själva. Och sen försöka bygga ut Söderstadion/Zinkesdam själva. För jag är emot arenan 30.000 är på tok för mycket samt att jag vill inte ha någon jävla plastarena! Jag vill ha en Bajenarena! Och om AEG är kvar i Bajen kommer inte det hända. Men som sagt sköna miljoner till oss så jag vet inte hur jag ska lägga mig i denna diskussion.


Sviker AEG oss igen?

*Semifinal
Då är det äntligen Onsdag snart! Som man ha längtat på onsdag spelar Hammarby årets viktigaste match mot Kalmar i en semifinal i den övergivna turneringen svenska cupen. Klockan 19:00 på onsdag smäller det alltså igång inför minst 7000 bajare och ett mycket visuellt välkomnande om n förstår vad jag menar.


Vinner Hammarby över Kalmar för 2:e gången sedan 2004 på onsdag?

*Skolan
Då så var denna skolvecka slut! Den sluta med orientering i "Snöstormen" och ett svenska prov om Antikens litteratur. Orienteringen gick ganska dåligt medan Svenska provet gick rätt bra. OK på g-delen men ganska bra på VG/MVG delen. Nästa vecka är sista innan höstlovet. Den börjar mycket nice på måndag med bara två lektioner (Drama & Matte) pga att spanskan är inställd. Sen även tisdagen är chill då jag bara har tre lektioner(Samhällskunskap, Svenska & Matte). På onsdagen äre Svenska cup semifinal och sen torsdag och fredag är alltid chill då man vet att det är helg snart, dock extra chill kommer dom vara nu när man vet att det är lov.



*Boxningen
Boxnings träningen uteblev i Måndags och tisdag pga orken inte fanns där men jag kommer igång nästa vecka. Jag kommer då med största sannolikhet träna både Måndag och Tisdag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0