Projektarbete

Då var projektarbetet med Teatern och allt där till slut för denna termin. Idag körde vi sista uppsättning av musikalen Hercules. Annars så spelade vi upp den i måndags och tisdags oxå. För er som inte vet så har jag och min klass haft projektarbete förra veckan. Vi bestämde oss för att göra en musikal av disneyfilmen Hercules. Varför det just blev Hercules är pga vi har jobbat mycket med Antiken under terminen.

Jag spelade Hades och pjäsen var väll inte helt okej tror jag för att vara gjort på en vecka. Dock tyckte lärarna att den var mer än bara okej men jag vet dock inte liksom dom är lärare ofta dom säger att den inte håller måttet. Teatern finns iaf på nätet och Facebook såklart. Om ni vill se eller se om mästerverket klicka här.


Hercules (disneyomslag)

***
Datorerna som vi väntat på så länge kommer äntligen komma inom en kort tid. Efter skolan först sagt att vi ska få hämta ut dom i slutet av september för att sedan ändra till vecka 45 kommer nu äntligen komma. Bara drygt 63 dagars försening, men bättre sen än aldrig. Iaf så fick vi hem lappen idag där föräldrarna ska skriva under så vi lär nog få den imorgon, på fredag eller möjligtvis början på nästa vecka. Det blir iaf en HP och ska kosta 14.000 lax i butik så känns ju ganska bra. Dock känns det jävligt slöseri med pengar då datan endast är till för skola och då borde en data som e värd ungefär 3-4 tusen kunna fungera. Men ska nog inte klaga att jag får en för bra data. Mycket nöje iaf.


HP-Data

***

Datumet på den årliga utomhus(mellanslag?)hockeymatchen på Kärrtorp ip är nu satt. Det blir den 4 December, alltså nästa söndag. Bajenfans Hockey förening starta 2008 så detta blir 3 året klubben existerar. Och har sedan sin existens bjudit fans på 2 riktigt hetamatcher per säsong. Ena matchen är utomhushockeyn på kärrtorp och den andra är att sista matchen för året avslutas på Hovet. Nu äre alltså snart för utomhus hockeymatchen att ta fart. Kommer bli riktigt kul och såhär har det sett ut de senare åren på Kärrtorp:


Bajen-Älta

08/09: Bajen Fans Hockey- Örby
09/10: Bajen Fans Hockey - Älta

//The Raz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0