Julen är igång!

Då är julen igån för detta år. Igår började den dock för mig när jag och Amaya lagade Tacos hemma samt baka peppakakor. Efter allt gick vi ut och lekte i snön och åkte pulka. Det sköna nu är oxå att julspärren är borta för iår. Då kan man undra vad är julspärren? Jo jag har vissa regler man inte får göra innan den 1 december eller 1 advent. Det är att inte äta peppakakor, dricka chokladdryker, dricka shaite, äta lussebullar och äta annat eller göra annat som har med julen att göra. Gladast att spärren är borta är nog Amaya som försökt ända sen oktober hittat fel i spärren, dock utan att lyckas.

Julbaket fortsätter redan idag dock då min familj som tradition att baka både peppakakor och lussebullar första advent tillsammans. Detta brukar sättas runt 14:00 men eftersom vi är för det mesta en blattefamilj är förseningar givet. Klockan är nu 18:17 och vi har inte börjat än men det kommer! Enligt mina kalkulationer kommer baket vara igång vid 19:30.

Iaf julen är igång nu och då betyder det att fika 1000 gåner på stan, leka i snön, åka skriskor/pulka, köpa/baka peppakakor/lussebullar, baka annat julgodis och dricka tonvis med varmchoklad. Nytt för iår är oxå att jag har fixat en gamal bra jul kalender då dom nya suger. Det blev såklart Julens hjältar. Ju mer julen går kommer jag komma med recensioner av Bästa, peppakakorna, fikaställerna, julfilmerna och kanske bästa recepten till julgrejer.



Kommentarer
Postat av: Anonym

mysigt det låter

2010-11-29 @ 21:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0