Ekonomin är äntligen i balans.

Min ekonomi har länge varigt riktig dålig med skulder över 3000 kronor till olika personer samt andra jobbiga avgifter. Jag har varigt skuldsatt ända sen början av april då skuldkedjan började. Men nu har det äntligen börjat klarna. Just nu har jag endast 650 kronor kvar av alla skulder och avgifter och sen är jag fri. Sen efter jag sålde min wesc jacka så har jag hela 1300 kronor på kortet nu. Att den är jul om knappt två månader gör saken inte sämre. Jag kan nu slippa försöka skrapa ihop varje mynt som finns i mina byxor och rum för att få råd med en matchbiljett. Så otroligt skönt att Ekonomin har börjat komma till rätta.

Inför säsongen 2011 ska jag köpa ett säsongskort så jag slipper tänka varje månad att jag spara lite pengar för att råd med matchbiljett. Nu kommer bara borta resorna vara min utgift till Bajen.

***

Höstlovets sista dag är det idag. Den kommer förbrukas med att åka till stan med Amaya, mycket nöje. Annars har lovet generellt varigt okej. Mycket fifa och Two and a half men.

***

Helsingborg är nog det mest dystra laget som finns trots deras guldläge dom haft hela säsongen har dom bara sålt slut på biljetterna en gång och de va derbyt mot Malmö. Inte nog med det deras kostnader på biljetterna är helt brutalt billiga där bla ståplats kostar från 29 riksdaler. För att slutföra vilket skitlag Helsingborg är så har dom inte ens sålt slut på sina biljetter till guldmatchen mot kalmar.

***

Finalbiljetterna släpps på Söndag för säsongare som får förtur till biljetterna i 2 dagar men varje säsongskort får bara köpa två biljetter. Så på tisdag släpps biljetterna för oss andra. Men jag slipper köa som en idiot klockan nio på hornsgatan för jag har säkrat min biljett då jag känner en säsongare som ska köpa en fin klackbiljett till mig, mycket trevligt!

//The Raz

Kommentarer
Postat av: Anonym

skriv om finalen

2010-11-14 @ 22:33:39
Postat av: hans

juste jude!

2010-11-15 @ 22:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0