Reserapport Bandyfinalen i Uppsala!

Då vare äntligen fixat! Hammarbybandy vinner Guld för första gången i världshistorien. Efter 7 finalförluster varav 6 av dom på 2000 talet. Förbanelsen på Studenternas är över! Hammarby äntligen svenska mästare i Bandy!

Dagen innan
Dagen innan är seg iaf i början av dagen. Jag sitter hemma kolla några Bajenvideos på youtube och försöker tagga till men går inte så jätte bra. Funderar på att dra på bajens bandyträning men det blir inte av. Tillslut drar jag och köper biljett till tåget mot uppsala med Sam. Efter det drar jag hem till flickvännen för då går tiden alltid jättesnabbt och mina tankar faller på något annat för några timmar. Jag kunde ju alltid gå ut och köra inför men ville vara pigg på söndagen så tog det lugnt. Timmarna går och ungefär vid 1 så kan jag inte hålla in det längre jag är påväg hem med flickvänen för ska upp vid 7 dagen efter. Iaf jag taggar sönder börjar sjunga klappa händerna hoppa runt! Drömma och tänka om morgondagen. Kan inte vänta längre. Jag kommer hem vid 2 eller så och tittar på några till bajenvideos. Vid 4 bestämmer jag mig för att försöka sova det gör jag lättast genom att sätta på tv och slappna av lååångsaamt. Och det giick prima.

Söndagsmorgonen
Vaknar upp 7 på Söndagen och vid i mig några timmars sömn iaf. Jag klär på mig kläder äter frukost. Sen beger mig med 471 mot slussen och klockan är runt 9. Kommer fram till Slusen där z möter mig dock är han inte så pigg men vem är vid den tiden. VI begär oss mot centralen äter lite frukost möter Sam och sen tar vi tåget till Uppsala!

När vi väll kommer till uppsala blire genast bra drag! raketer skjuts upp direkt och jag tänder en blink precis vid stationen. Klart man måste få lite feststämning nu. När vi kommer in på gator och torg börjar folk även bränna lite bengaler och rök. Mycket skön stämmning blire.


Mellantiden

Eftersom vi inte kommer in på en krog så finns det en mellantid. Liksom klockan är bara runt halv 12 och klockan 2 äre samling på stora torget. Så då drar vi in på macdonalds träffar några skööna där chilllar med mat. Mycket snack och alla hade höga förväntningar. Alla kände verkligen iår tar vi hem det!

Vid 1 kommer Felix med sitt västerås gäng och livar upp tillvaron full som han är och snart äre dags att sammlas vid stora torget.

Marchen
Klockan slår 2 och fler och fler samlas vid stora torget. Vid 20 över 2 pallar man inte vänta längre vill bränna lite till och mycket sång  bjuds det på och alla är as taggade som ni kan se i Samsfilm om ni klickar här.

Det börjar snöa ofantligt medan marchen påbörjas och då drar jag min 3e pjäs för dagen. MYcket sång i början till slut.
Matchen
Snöar mer och mer och jag börjar frysa rejällt! SÅ jääävla kalllt och snön vägrar sluta komma ner! men när trumman dras igång glömmer man allt och bara kööör! men efter några minuter så tar kylan över och riktig besviken på mig sjääälv att jag inte blev så aktiv. Bengalehavet körs igång istället och då taggar jag till igen.



Det snöar så mycket att matchen delas in i 3 perioder. Efter första Perioden är det ungefär 30 minuters paus och det är såååå jääävla kallt så man dööör! Andra perioden går och det står fortfarande 1-1. Men sen händer det något i början av 3e perioden snön lättar lite planen blir bättre spelbar och jag taggar mer till sjunger högre! och sen 2-1 lättnad jag bryr mig inte längre om kyyylan bara heeelt jääävla kaaosat kramar sönder alla och kylan har man glömt bort! 3-1 några minuter senare och man börjar tänka kommmer bajen vinna iår!??!?! efter 3-1 målet så är jag mkt längre ner på läktaren och vet inte hur det hände antagligen att alla springer längre ner när vi gör mååål! OCh nu bryr jag mig inte om kylan alls! tar ut mna händer från fickorna och bara hoppar runt sjunger och bara leker med händerna fritt! Minuter går och ungefär vid 85 minuter börjar alla gå ner och ställa sig mellan planen och läktaren.  Vid minut 88 väntar bara alla tålmodigt precis vid planen för att storma för att dommaren ska blåsa av. Folk får hoppet vi kommer vinna iår! Gläädjen är stor även om jag inte vart med på någon annan bandysäsong än denna! Jag kan inte fatta hur stor den måste vart för alla som stått på dom 6 tidigare finalerna här och sett bajen förlora. Fatta vilken glädje dom måste känna!

Iaf dommaren blåser av alla rusar in på planen! oc hjag kommer ganska bra till så jag får ett handslag med Bajens målvakt! Bajen har vunnit Sm-guld i Bandy 2010 och glädjen är enorm! oxå här jag avslutar min berättelse!

Även värt att berätta att jag börjat gå på Fotboll sen 2002 så jag var aldrig med riktigt på fotbollsguldet. Jag börja gå på Hockey och Bandy iår. Har inte gått på Handboll än men det kommer.

Detta är iaf mitt första guld som bajare! och har vart bajare hela mitt liv men inte gått på olika sporter tills nu. Det var 2009 jag verkligen slog igenom som Bajare med olika sporter och börja gå hela tiden på fotbollen. Detta är iaf mitt första guld som aktiv Bajare och det känns verkligen skööönt! och jag ser fram emot tiderna som kommer!

SES I SUPERETTAN BRÖÖÖDER!




SM-GULD 2010!

/The Raz*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0