På väg mot bättre tider i Bajenland?

Mycket har hänt i Bajen land på senaste tiden mest negativt men nu kanske det börjar gå mot bättre tid iaf sportligt? och om så är fallet kommer publiken och mer pengar ramlar in på kontot. Jag tror eller hoppas iaf att det är på väg uppåt och nykeln till att få ordning på ekonomin är att gå på matcherna och ge pengar till bajen! dock kommer inte publiken av sig själv så att det går bra sportsligt är det viktigaste.

Hammarby var verkligen påväg mot sämre tider för en månad sen! Bajen hade 3 vinster och 4 förluster på 7 matcher i superettan dom låg 10a i tabellen och var närmare division 1 än en allsvenskplats. Avhopp efter avhopp bland annat Janne mian och Jan fridman. Sen även thom Åhlund men han kom tillbaka sen efter någon vecka. Det var en otroligt tung period och det enda man hoppades på att vi skulle vända trenden nu sportsligt så det finns något postivit med bajen om man räknar bort fansen. 1-1 i 85 minuter men sen gör Jönköping 2-1 och Bajen vinner och tar sitt tredje raka förlust mot bottenlag i Superettan. Men vi é Bajen och vi ger oss aldrig och grupperingarna började samla in pengar till hammarbyfotboll istället för att pengarna skulle komma till tifo, Hammarbys vänner tillsammans med artister med Bajenhjärta anordnade en stödgala som kallas bajen aid där alla pengar därifrån går till hammarby fotboll. Även stort av Deabeser lokalen som ställer upp med gratis lokal och personal under stödgalan.

Bajen Möter senare i veckan på lördagen närmare bestämt Väsby hemma och det var mycket negativt i föreningen. Tror det var runt 6000 som gick på matchen dock runt 7000 sålda biljetter. Dockvare det sämsta draget jag någonsin upplevt på en seriematch. Inte många sjöng inte ens när bajen gjorde mål efter 3 minuter. Bajen vann matchen med 2-0 tillslut och det var en otroligt viktig vinst men jag vågade inte börja tro på bajen igen att dom skulle klara av att komma topp 3. Men inerst inne tror jag ändå jag gjorde det lite. Sen kommer cupmatchen där skador gjorde att Bajen ställde upp med en dianmant på mittfältet som jag velat hela tiden. Bajen spelade otroligt bra trelleborg var aldrig nära och Bajen vann med 3-1. Och nu har jag fått tillbaka känslan och tron att vi ska komma topp 3 i superettan. På ett sätt riktigt nice men på ett annat otroligt jobbigt för nu är jag tillbaka där när Superettan börja där varje vinst var en lättnad och varje poängtapp stor besvikelse. Aja skönt att bajen börjat vinna och hoppas dett är början på en positiv trend.

Mot Degerfors:
----------------------Hopf----------------------------
David--------Isak------------Monday-------Vikman

---------------------Dahl------------------------------

PF-------------------Magic-----------------------Helg

-----------Kungen------------Castro------------------ 


Kommentar: Detta är i princip samma startelva som bajen ställde mot Trelleborg skillnaden är att Linus kommer in istället för FruktToobe Och Monday istället för Bergman. Tycker bergman tappar riktigt mycket i försvarsspelet och att han ställde till det några gånger mot Trelleborg därför hoppar Monday in. Sen på anfallsplatsen vare inte att FruktToobe var dålig utan Det är Kungen som ska vara där. Tycker Toobe är ett helt okej tredjeallternativ i Superettan om han lirar som han gjorde mot Trelle.

3 Poäng mot Degerfors och sen blire över 10 k på ett kokande Söderstadion mot Ljungskile. Tyvärr står jag inte i klacken utan denna gång sitter jag på hedersläktarn efter fått det i present.

//The Raz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0