Spelschemat släppt

Då var det preliminära spelaschemat för superettan 2011 släppt. Vi börjar preliminärt den 10 april borta mot Assyriska. Och hemmapremiären spelas den 17 april hemma mot Landskrona. Tycker bortapremiären känns lite sådär, jag menar enligt mig ska bortapremiären vara en resa på minst 3 timmar till något sjukt ställe likt Ljunskille eller Ängelholm. Men Assyriska borta kan vara kul ändå med 5000 bajare i Södertälje på förhoppningsvis en helgdag.

Efter kollar Schemat några gånger så kommer första sköna resan i omgång 7. Då åker vi till GBG och möter Örgryte. Sen på sommaren får vi åka till Falkenberg och Jönköping. Tråkigt dock att en resa som Degerfors hamna i September, skulle vara perfekt på sommaren. Annars mot hösten möter vi Västerås borta i omgång 26, kan kanske bli en liten invasion där om matchen gäller mycket.


Mitt mål inför superettan  2010  var att gå på minst 20 seriematcher något jag inte klara av. Jag gick på 14/15 hemmamatcher, gick på båda södertäljematcherna och på Väsby borta, samt Jönköping och Norrköping borta. Det blev totalt 19 seriematcher. Men jag tycker jag är off the hook pga att jag gick på Värmdö borta samt semifinal och finalen i Cupen.

Mitt nya mål inför Superettan 2011 är att gå på mer än 2/3 av alla matcher, Alltså minst 21 matcher. Då är 15 av de 15 hemmamatcherna givna sen Assyriska, BP och västerås borta givna. Det blir 18 Matcher och utöver det måste jag åka på minst 3 långa bortamatcher.

De tre långa bortamatcherna jag vill gå på har jag kikat och fått mig en bild av. Än så länge är det Örgryte, Jönköping och Falkenberg borta. Sedan kan jag även gå på Degerfors borta i September och om vi har något att spela för i Ängelholm omgång 30 åker jag självklart dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0