Sammanfattning av Bajenåret del 2: Solsken

Då spolar vi fram från det snöiga Uppsala den 20 mars till ett soligt Ängelholm den 13 April. Klockan 06:00 avgick bussen från Gulmarsplan, tror det var 7 bussar och jag satt inte på någon av dessa bussar. Jag hade planerat hela vintern att jag skulle åka men sedan hände något allvarligt att jag tyvärr var tvungen att släppa resan och fick låta Ziray som är en av mina närmsta polare åka dit själv med sina homies. Jag var i skolan hela dagen för att sedan träffa Amaya vi åkte direkt till subway och konsum där vi köpte Rostbiffmacka respektive Ben & Jerrys. Vi bänkade fram oss framför Amayas tv men en otrolig förväntan. Bajen började bra men vi tappade sedan allt på en kvart vilket resultera att jag fick en ångest jag inte fått sedan Gais hemma 08. Otroligt tungt och det enda jag kunde tänka på var att allt var kört och vi var i samma gamla spår som 09.



Och efter jag missat Ängelholm Away fick jag åka till Värmdövallen den 17 april och se Bajen ligga under med 2-0 i hela 75 minuter. Men som vi alla säkert vet blev det ett lyckligt slut och glädjen av Linus mål i 93 minuten var ofantligt underbart och en sådan glädje för ett mål kände jag nog inte sedan Semifinalen i cupen. Mycket underbar resa dock där jag Ziray, Sam och Linus stod bakom ett staket i en skog.


Mål mot värmdö

Men sen kom äntligen Hemmapremiären den 20 April. Underbart helt Underbart jag åkte direkt från skolan med Amaya som skulle uppleva sin första Hammarbymatch. Och vid medis träffade vi hennes syrra för att gå den traditionella marchen till Söderstadion. Matchen slutade 2-1 och man fick hopp för Allsvenskan 2010 igen.


March

Efter detta fick vi en vinst över Trollhättan för att sedan förlora mot Norrköping hemma och hoppet var nere igen. Men sedan körde vi över Assyriska med 3-0 i Södertälje och hoppet om Allsvenskan var på sin höjd igen. Men icke sa nicke efter Assyriska matchen kom en rad förluster mot Brage, Jönköping och Öster. Och det var just mot Jönköping jag åkte min första resa för året.


Assyriska borta

Efter detta kom en vinst mot Väsby jag inte brydde mig så mkt om och det kändes ganska avslaget med matcher på Söderstadion. Publiksiffrorna varierade mellan 5-6 tusen och resultaten var endast upp och ner. Men på Sommaren så blev vi en rad sköna bortaresor. Men jag som är lite smygbög gick inte på någon. Bla var det Falkenberg och Örgryte borta. Efter sett bilder och hört om hure var i Falkenberg är det en match jag inte kommer missa 2011. Både Falkenberg på Sommaren och Öis på våren är redan spikade från min sida 2011.


Falkenberg borta

Men sen kom äntligen den efterlängtade bortamatchen mot Norrköping. En helt fanatiskt resa som kaosa rejält i början. Bla blev vi uppkörda av några poliser på en vägg medan dom tafsa galet. Sedan hände det varierade grejer och undermatchen börja firma vs ultras bråka plus att poliserna hade kört iväg bussarna så tifot uteblev. Detta gjorde att draget dog rejällt i första halvlek. Andra halvlek blev det bättre men vi kom aldrig upp i den standard vi vet att vi kan och bajen förlora med 1-0.


Peking borta

Vi vann sedan mot Assyriska med 3-2 och hoppet levde såklart fortfarande men sedan fick vi en förlust mot Brage och en vinst mot öster. Bajen låg nu i mitten av tabellen och vi ska fira 40 år av läktarkultur hemma mot Jönköping. Är det här vändningen kommer? I Höstens första match...



//The Raz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0