Sammanfattning av bajenåret del 3: Slutet

Då ska vi precis börja höstsäsongen med ett 40 års firande av vår läktarkultur hemma mot Jönköping. Och vilket jävla drag det va, känns som alla var jävligt pepp på denna match. Vi skulle visa vilka som är bäst i Sverige och det gjorde vi verkligen. De 10 första minuterna av matchen var helt sjukt nice. Bästa draget hittils! Matchen sluta 1-1 efter Filip Bergmans mål i 92 minuten. Avgå Borken ekade över Söderstadion.


1970

Nu var det nog många som var sura och irriterande både på Bajens resultat som att tränarna fortfarande var kvar. Inget hände i Bajen trots uteblivna framgångar och fanses rop på Borkens avgång. Tills efter denna matchen då Borken avgick men den som tog över var vår alla älskade Jesper som inte förändrade något i måste matchen borta mot Väsby. Hammarby förlora med 2-1 och drömmarna om Allsvenskan var krossade...


AVGÅ BORKEN!

Franzen tillsattes som tränare inför Degerfors hemma. Inför den matchen hade Roger gett ett taktikhäfte till varjespelare. Franzens förändringar blev magiska. Bajen visade ett helt nytt spel hemma mot Degerfors och inte minst kämpaglöd. Bajen vann matchen med 2-1 och visst poppade det upp en eller två tankar om allsvenskan. Bajen mötte sedan Ljuskille på bortaplan i en match som slutade 2-2. De andra lagen som Landskrona och Sundsvall tappade poäng så det fick mig att tro igen. Men när Bajen endast gjorde 0-0 hemma mot Syrianska så fanns det ingen återvändo. Men jag blev inte ledsen utan fick mer framtidshopp inför säsongen 2011. Hammarby åkte till Skåne kort därefter och vann med 1-0 för att sedan åka hemma till Stockholm och avsluta med en 2-1 förlust hemma mot örgryte.


Kungen

Så kom den där Semifinalen i Svenskacupen alla hade väntat på. Hammarby skulle möta Kalmar något många såg som slutet på resan. Liksom vi har vunnit över Kalmar 2 gånger sedan dom gick upp i Allsvenskan. Oddsen såg inte mycket bättre nu. Men jag hade ändå den där sköna känslan om vinst. Och Hammarby vann denna sköna med efter straffar. Men glömmer aldrig bort glädjen efter Castros 2-0 målet! Shit vilken glädje helt jävla underbart. Nu skulle Helsingborg vänta i Finalen


Bajen efter strafflägningen mot kalmar

Nervösitet genom hela kroppen dagar och veckor innan denna match. Helsingborg hemma i Svenska Cupens final. Kommer inte ihåg mycket från denna match mer än att jag stod där nere vid nätet istället för vid SB. Och att jag fick ett jävla glädjerus genom hela kroppen när det var 20 min innan match och vi sjöng någon random Bajensång. Kändes liksom att detta är livet vad mer kan man begära. Tårarna rann efter matchen. Jag ville så gärna ut i Europa och få min första fotbollstittel som aktiv supporter. Jag vill ge fett mycket credd till tifogruppen sjukt bra tifon.


Magic City Södermalm


Den sista tiden på året hände det inte alls mycket på året. Jag var fortfarande deprimerad över förlusten. Fotbollsäsongen var över och vintersporterna började. Men jag kände mig inte alls peppad att dra på någon Bandy. Jag gick dock på Utomhusmatchen den 4 december vilket blev den sämsta av alla utomhusmatcherna tycker jag. Inte alls något drag.


Utomhusmatchen

Hammarby tillsatte senare sin sportchef Grauers som har gjort allt man själv skulle gjort i den positionen. Han kasta ut Freddy, Söderström, Traore Och bergman och förnyade kontrakten med spelare som Fadi, Hopf och Castro. Han skrev oxå kontrakt med lite andra spelare och tog upp HTFF spelarna man ville ha. Köpte en lovande anfallare från Värmdö. Och nu väntar vi bara på vår nya stjärnanfallare han letar efter. Och jag litar på honom till 110%

/The Raz


Kommentarer
Postat av: LP

Sjukt spännande med Grauers, FORZAA!!!

2011-01-02 @ 04:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0