Sammanfattning av Bajen året del 1: Vintertider

Bajenåret 2010 började för min del med min andra Bandymatch någonsin (den första mot Edsbyn 09) mot Sandviken. Hade hausat för denna match rejält och tror jag drog med ungefär 10 personer. Men det blev helt failat och kylan gjorde så vi drog i halvlek. Matchen slutade 10-5 till Bajen. På Fotbollsfronten började Säsongen igen den 7 Januari tror jag. Den 6e februari började resan mot Allsvenskan då vi spelade första träningsmatchen för året. Bajen vann matchen med 4-3. Och då började vinnartrenden, Bajen vann 5 och gjorde 2 oavgjorda på försäsongen. Men Vintersäsongen för mig så handla det mest om Bandyn av alla sporter och bandyns framsteg såklart. Och sen i bakgrunden bajens väg till allsvenskan. Så var det iaf för mig.



Men kylan hade skrämt iväg mig från bandyn iaf i en månad höll jag mig borta. Sen kom Västerås på besök den 12 Februari. Och där kom oxå vändningen för mig med Bandy. Jag började tycka att det var helt okej ändå. Och det gjorde att jag gick på fler och fler matcher. Och då gick jag på de 4 sista hemmamatcherna som var kvarten mot sirius och semifinalerna mot villa på zinken. Sen förstås den stora finalen men det tar vi senare.



På Hockeyn gjorde jag debut. Det blev den klassiska uterinksmatchen som blev min första. Bajen Fans Hockey mötte Älta den 5e februari. Sen kom oxå min 2a hockeymatch jag gick på för vintern blev den 26e februari på hovet som var den så kallade bajenkvällen.



Men sen kom ju ljuvliga mars och den underbart sköna och lidande bandyfinalen 2010. Detta var 2010 års höjdpunkt i Bajenland. Hammarby hade förlorat 6 finaler på 2000-talet innan denna match. Det finns till och med ett ordspråk som lyder såhär: När Bajen förlorat bandyfinalen så vet man att våren är här. Dock så stämde det här verkligen inte. Snön höll dock på att smälta inför denna match och det var helt okej väder när vi anlände till Uppsala. Men vid 11 började snöstormen och det slutade aldrig att snöa. Så sjukt kallt inne på arenan och det var lätt det vidrigaste jag varigt med om. Men sen kom guldet och då var det allt värt. För att citera Sam: "Jag skulle gjort det igen naken" Så skönt kändes guldet faktiskt.



Och med dessa underbara slut på vintersäsongen så kände man ett stort hopp inför den kommande Fotbollsäsongen. Jag menar på Fotbollen intog vi 17 av 21 poäng, Vi vann div3b i hockeyn och vi består oslagbara och sen det underbara guldet i Bandyn. Med dessa vackra slut på vintersäsongen i Bajenland så hade man faktiskt rätt att känna stor omptimism inför 2010...



Del 2 kommer inom kort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0