De 5 bästa jullåtarna

1. Bing Crosby - White Christmas
Given etta! Hela den här låten strålar ut jul. Man får en sån där skön känsla i magen när man hör denna låt. Det jag tänker på är nog att man sitter hemma bakar peppakakorna eller kollar film så är det helt mörkt ute och snöar. Man får en enorm julkänsla av denna sång och den är en given 1 på denna lista.



2. Nat king Cole - The Christmas song
Trodde inte jag skulle säga såhär men den här låten nosar faktiskt ändå lite på White Christmas. Man får nästan samma känsla av denna låt. En riktigt riktigt bra jullåt.



3. Frank Sinatra - Santa Clause is coming to town
Efter 2 nästan likadana låtar så får vi här en låt som är lite mer svängig. men den har ändå det där lite gameldagsa och jag gillar hans sväninga blandat med den gamla tonen. Och igen har vi här en riktigt bra jullåt. Tycker att det är dom här första 3 låtarna som är speciellt bra och ingen annan låt kan ta mäta sig med dessa.


4. Frank Sinatra - Christmas dreaming
Vad finns att säga en till riktigt bra jullåt.



5. Tony Bennett - Winter wonderland
Samma här en riktigt bra jullåt som man får mycket julkänsla av.



Jag gjorde nyss en någorlunda bra jul-spotifylisa. Den är helt okej men tycker dock de flesta låtarna har samma ton. Men Listan fungerar. Ska göra en lista med ungefär de bästa 17jullåtarna snart och då kan jag uppdatera min spotifylista så den blir lika bra som julcdn. klicka här för att komma till spellistan.

Fler recensioner kommer inom kort

//The Raz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0