Inför Ängelholm-Hammarby låt superettan börja!

Förord
Då äre äntligen dags för fotboll igen efter ett halv år med Bandy och Hockey. Superettan Började i lördags men Hammarby kör sin första match nu på tisdag. Hammarby som kommer från en strålande försäsong med fem vinster och två ovargjorda. Hammarby har inte mött något jätte motstånd men dom har inte möt något dåligt lag heller. Ungefär runt 1500 Bajare kommer inta Skåne/Danmark på tisdag och sprida sig över hela arenan. Och Ängelholm då har dom fans? Jo då det har dom läste nyss i Helsingborgs dagblad att dom har en supportergrupp på 50 pers som heter yellow angels. Dom kommer sjunga och flagga och trumma på som bajen ståre. Men Vi vet nog alla att Inget lag i Norden kan trumma, flagga och sjunga som baaajen. Ängelholm kommer inte ha en chans mot Stora Bajen.

Matchen
Hammarby är tippat som topp 3 och Ängelholm som ett mittenlag. Hammarby kommer hålla i spelet och kommer anfalla mycket medan Ängelholm kommer ligga lågt och satsa på kontringar tror jag. Men för Bajens del hoppas jag att jag inte kommer känna igen dom för det är negativt. Hoppas jag får se Bajen som på försäsongen då efter man märkt en skillnad att efter varje match blir bara bättre och bättre. Bajen har hitta glädjen igen och det är viktigt. Bajen vinner premiären ganska lätt om jag får gissa.

Enligt mig ska vi ställa upp såhär:

----------------------Rami-----------------

David-----Bergman(k)-----Monday----Mauro
----------------------Dahl--------------------

PF--------------------Maic-------------Helg

------------Tobbe----------Linus-----------

Ser denna elva som den bästa bajen kan ställa upp. På bänken får Hopf, Totte, Castro, Bojassen och Freddy sitta. Castro kan bli en gubbe i låda denna säsong.


Hetast i Bajen
*
Linus Hallenius



----Mer kommer senare----

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0