The Raz - Notisar

Notisar från mig, skriver lite om många olika ämnen.

*Bolivia vann mot Brasilien i lördags med 2-1. Jag tippa 4-0 till Bolivia och tyvärr blev det inte så. Men jag tippa iaf vinst för Bolivia och jag hade ju rätt. Bolivia mötte Peru i onsdags och förlora med 1-0. Peru var lite bättre men Bolivia hade sina chanser. Men om vi skulle haft en lite bättre domare så kanske den skulle sluta 0-0. Min tippning där var 2-2. Dock så kom inte Bolivia sist i kvalet denna gång utan kom näst sist. Peru kom sist och hade 2 poäng upp till Bolivia som låg näst sist. Till vm från Sydamerika går Brasilien, Paraguay, Chile, Argentina och Uruguay får kvala. Jag hoppas att Uruguay går vidare då sydamerikansk fotboll är bäst och kommer alltid vara roligast.

*
Tyngsta videon ever! Känner denna snubbe som vart med och gjort denna film och den är sjukt bra film. Låten är väll oxå ganska bra men videon är jävligt bra! Han var med och gjorde denna video till filmen. Här kommer länken:
Pato Pooh ft Adam Tensta - Follow me

*Inte hänt mycket i skolan och i livet just denna vecka så inte skrivit på ett tag men det kommer. Snart är det det derby och så så att det kommer. Ska skriva några derbyminnen mot gnaget lite senare på dagen så det kommer. Hade prov i SO och läste bara genom texten en gång och det var på engelska lektionen men man kunde ju lite sen innan så det gick väll okej. Tror jag nog får vg på provet. Sen fick jag vg på min engelska uppgift så det är najs. Men inte så mkt faktiskt händer just nu så därför har jag inte skrivit så mycket men det kommer.

*Har börjat köra lite cs nu då jag fick låna ett konto av Anton. Dock är jag sämst men det är kul att köra lite då och då när man inte har något att göra.

*Hammarby har 2 otrolig viktga matcher nästa vecka. På måndag börjar det och då möter dom Halmstad. Det är nu upp till bevis för bajen om dom verkligen kan komma över kvalstrecket. Jag tror vid förlust får man sikta all energi på att tag kvalplatsen. Sen 6 dagar senare är det det otroliga livsviktiga derbyt mot gnaget. Det viktigaste derbyt för bajen sen 2003 då dom mötte djugårn och guldet stog på spel. Nu är det alltså Mot gnaget och då lever dom i 2 olika världar. Bajen kämpar för överlevnad och gnaget för guldet. Vid vinst för bajen så hjälper dom gnaget att inte tag guld och vi kommer närmare allsvenskan 2010. Vid förlust kommer vi närmare supperettan 2010 och gnaget kommer närmare guldet ofantligt.

*Vi hade familjemiddag i torsdags och fick in lite pengar vilket som var najs. klassresan blir att åka skidor någonstans i sverige vet ej platsen med det  var något idre eller fjällen eller åre typ. kommer ej ihåg. Dock måste jag sälja ljus och blommor och det kommer bli ganska jobbigt då jag inte sålt en enda. Man får hoppas att hela familjen köper upp alla...Annars!!!!!

*kör på en lugn helg denna vecka då nästa vecka kommer bli galen med derbyt och så. Lugna veckan började igår med att vi lekte idol på skype. Det var mycket trevligt och jag tycker Viccce var mycket bra med sitt framträdande av Titanic låten med celin dion. Jag har självklart spelat in den men har den dock som ljudklipp men jag ska fixa upp den på youtube snart så det blir fett najs! kommer om någon timme alltså.
Victor - my heart will go on (Offical Video)

*Ghana vann u20 vm igår över Brasilien och jag fick ett sms av en glad Joe T. Mycket coolt att Ghana har växt nu som en tungt fotbollsland. Dock så hoppas jag att Ghana tar hand om sina talanger. För i såna här länder som Bolivia, Ghana och dom så brukar dom vara tunga när dom är i ungålder men sen händer det dumheter haha. Men iaf Grattis till Ghana.

*Martin har offecielt nu börjat i vårt lag. Och det blir najs! Martin säg hej då till all fys alla tråkiga boll övningar och alla seriösa pojkar som börjar gråta om dom förlorar en match. Nu när du börjat hos oss så blir de först bollgrej som är helt okej sen skott övning och sen match! du kommer tycka att det är kul att spela fotboll igen. Och du slipper även pojkar som börjar gråta vid en förlust.....(för alla har redan gråtit färdigt då vi har förlorat för många gånger haha)

*Pizza stället vid Orminge centrum kan min namn det är sant!!!!! Vi har äntligen blivit stammisar som Martin länge har siktat på! Plus vi fick gratis pizza sallad! Det är fett najs dom kan mitt namn och gratis pizza sallad. Det är samba.

*Det var det för nu kommer nog uppdateras igen snart om någon timme!

The Raz*

Kommentarer
Postat av: Marre

Känner mig hedrad, och grattis till stammisar på lyxpizzastället :D

2009-10-17 @ 17:41:40
Postat av: Sebastian Mårts

du skriver sjukt jävla dåligt... Ska du skriva blogg så får du fan lära dig det svenska språket med allt vad det innebär.

2009-10-18 @ 04:54:14
URL: http://pezzodimerda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0