Taggad inför Derbyt del 3 - Derbyminnen

4 dagar kvar det är dax för psykningarna och upptaggningarna att återkomma igen. Nu kommer del 3. där ska jag skriva om 2 fina derbyminnen jag fått när bajen mött gnaget. Längst ner i inlägget kommer även upp taggnings filmer. Först för att lägga ut korten på borden. jag har varigt på 5 hammarby-aik derbyn sammanlagt. så jag tar ut dom 2 bästa. vi börjar med: ...

Hammarby-aik 06 - söderstadion är vår!
Drog med min far. Måndagen den 3 maj var dagen. Det första jag kommer ihåg från derbyt är att jag ser en stor affisch på tunnelbanan där det står "Hammarby-aik den tredje maj, se den på canal +". Sen har jag bara några flashbacks och den ena är när jag och min pappa äter på restaurang innan matchen, den andra är hur glad han är vid vinsten och den tredje är dom sista minutrarna när vi leder med 2-0 och hela jävla SÖS brinner och väntar på slutsignalen. Ajuste den fjärde är när speakern säger att hela sös är fullsatt förutom aik sektionen. Fyfan vad man garva åt packen som inte ens orkar komma till söder och fylla 2000 platser. Iaf vi återgår till 3 punkten, hela söderstadion kokar.

oooooo o oo o o o vi är bajen från söder vi är grönvita bröder oooooo o oo o o o o o o sjungs från hela jävla söderstadion! bengaler tänds bajen spelarna hoppar med publiken och man kan känna kärleken stålla ut av glädje. detta hände efter slut signalen. Riktigt länge sen man fick uppleva ett sånt här Söderstadion igen. Tror faktsikt detta var senast man fick uppleva ett fult sös stråla ut verkligen på detta sett. Självklart gör den alltid det men denna gång var verkligen speciell. och kan inte glömma detta minne.

Matchen då? jo den kommer jag inte ihåg ett piss från :P

aik- Hammarby 08 - Upp med sulan på topp!
25 Augusti drog bara med z faktsikt. Skolan hade precis börjat och detta var pluset med att skolan börja att det snart skulle vara derby. Derbytåget? nej inte denna gång kommer ej ihåg varför men det jag kommer ihåg är sista kvarten.

Hammarby trycker upp aiksvinen på planen och ett 2-1 mål väntas komma. Natan nickar i stolpen men det gör inget fler chanser kommer. Bajens klack får bra drag och det känns som det är en tidsfråga innan målet kommer. Aik får kontring man tänker nej nej och nej hoppas detta inte blir mål men sen ser man att José och aik anfallaren i en duell dock så vinner josé den och har kontroll på läget. skönt för det men i nästa sekund snubblar eller filmar aik horan och sen sparkar vår målvakt i magen. Jag trodde det först var frispark till oss men sen så hör jag vrålet från klacken och att domaren pekar på straffpunkten. Hatet kommer upp snabbt som fan och börjar skrika sen när man ser på storbildskärmen att dom visar reprisen så tittar man där och man fattar inte hur aik får straff när hammarybacken är förre honom och inte ens nuddar aik horan. Man lackar ur mer och folket skjuter in raketer osv någon som var ganska najs en fin paus så att säga och det gör ju att Sulan får göra mål.

Iaf pausen går och matchen går vidare. många Bajare har lämnat stadion men det finns fortfarande folk kvar. 2 minuter senare får sulan bollen klipper till med vänstern och den går rakt i krysset och hela fucking södra nerdre kaosar sönder! folket blir sjukt glada och hysteriskt. jag hoppade på z direkt och jag tror han bärde mig och sen ramla vi eller vad det var kommer j ihåg så mkt men kramkalaset börjar. och man är otroligt glad för det kändes verkligen inte som vi skulle kunna göra mål då uppehållet kom i typ 86:e minuten. kommer inte ihåg så mkt mer än att hela krysset kändes som en vinst!

Tråkigt dock att media ska överdriva och skriva om att någon raket kommit in på plan istället för att skriva om sulans mål efter 11 säsonger i hammarby:

Säsong 2008: 21 matcher 1 mål
Säsong 2007: 23 matcher 0 mål
Säsong 2006: 4 matcher 0 mål
Säsong 2005: 21 matcher 0 mål
Säsong 2004: 18 matcher 0 mål
Säsong 2003: 20 matcher 0 mål
Säsong 2002: 21 matcher 0 mål
Säsong 2001: 21 matcher 0 mål
Säsong 2000: 5 matcher 0 mål
Säsong 1999: 3 matcher 0 mål
Säsong 1998: 8 matcher 0 mål

155 matcher 1 mål! VI älskar dig ändå Sulan! här är länk till första och det enda målet han gjorde på sina 11 säsonger.



The Raz*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0