Taggad inför derbyt del 2

Välkommen mina kära bajare om Exakt 19 dagar 15 timmar 53 minuter och 45 sekunder kvar till derbyt! Det efterlängtande derbyt som vi alla väntat efter. Detta derby är skillnad på himmel och helvete! Det här derbyt stavas med tre ord. HAT, KÄRLEK OCH ÅNGEST!

Kan bli det bästa - Kan bli det sämsta

Båda lagen lever i två helt olika värdar där Gnaget lever i guldstriden och mår som bäst medan Bajen är nere och strider om Kvalplats eftersom att skippa kvalplatsen känns inte fullt möjligt. Detta derby spelas omgång 27 alltså det  tredje sista omgången. Vi är på omgång 26 just nu. Hammarby är på 14 plats med 22 poäng (kvalplatsen, 5  poäng upp till säker mark) och aik är på första plats med 51 poäng. Alltså 2 olika världar.

Hammarby ska möta Halmstad bort först och gnaget tar emot Gefle på Råsunda. Tre säkra poäng kan man säga för gnaget. Efter derbyt möter bajen trelleborg borta och sen sista matchen (om det inte blir kval) Häcken hemma. Aik möter först örebro hemma och sen gbg borta.

Så ni förstår vilket Derby det här kan bli. Först kan gnaget i stort sätt skicka ner oss till superettan. Eller så kan vi hindra dom lite från guldet. Fatta vad skönt att hela fucking södra står och gungar för att man nästan kommer få kvalplatsen om vi vinner elelr så kanske vi går till säkermark. Alla sjunger inge sm guld för aik. Himmel äre! eller rena helvete! vi kanske förlora mot halmstad och djurgårn, öis vann aik vinner över oss dom är otroligt när guldet då och dom har nästan skickat ner oss i supperettan. Skulle vara helt vidrigt att se norra sjunga sm guld efter matchen osv.

Ett sånt här derby som betyder Sjuuukt mkt för båda klubbarna har jag saknat. Senast var Bajen-gården 03 då båda lagen suktade efter smguld derbyt var ju även i slutet av säsongen. Över 36.000 kom och det är den högsta derbysiffran på 2000 talet i Sverige. Dock har vidriga svff och canal plus beslutat att matchen ska spelas på en söndag klockan 12:30. Något som är sjukt då svff gör det eftersom dom vill ha mindre bråk och det ska vara familje vänligt och canal plus har bara inte tid för tidtabellen är proppat den dagen med bla liverpool-manchester. 

Även ganska dumt att tro att många familjer ska gå på det här derbyt som etyder liv och död för bägge klubbarna. Hatet och sånt kommer ligga i luften 2-3 dagar i luften redan innan.

tror dock att siffran kommer liga runt 30.000.

TAGGA TILL FFS!
Jag kommer självklart lägga upp massa fler artiklar, bilder och filmer men mer om det kommer när et närmar sig mer och mer. Jag har även börjat klistra upp stickers lite överallt där det är en gnagarråtta och står under "wanted dead or alive".  Dock lägger jag upp fler när det är 4-5 dagar kvar till derbyt! men man måste börja lite i tid. Jag lägger upp 3 filmer nu som ni bör titta på. Tänk på att det kommer komma mkt fler filmer och sånt sen som sagt.


Det är mycket viktigt nu att alla Bajares uppgift är klart och tydligt. TAGGA TILL ALLA BAJARE I DIN OMGIVNING TILL DENNA MATCH! VISA VILKA SOM BESTÄMMER PÅ GATAN OCH LÄKTAREN! ÄVEN OM DOM INTE GÅR SÅ MKT SÅ TAGGA TILL ALLA! MEJLA, SMS KLISSTRA UPP POSTERS VAD SOM HELST FÅ UT DET BARA TILL VÄRLDEN!

VIKTIGASTE DERBYT PÅ LÄNGE!!


Gnaget-Bajen 09 (BFPS film)

Bajen-Gnaget 07 (dokumentär nästan hur ett normalt derby kan se ut. från medis till vägen hem!)

Och sen min taggnigs film inför derbyt!

TAGGA FUCKING TILL NU! KAOSA SOM FAN RÖJ SOM FAN!!! VISA PASSION!!!

DE É VI SOM É HAMMARBY!

Min fejs event för derbyt. Joina alla och bjud in alla! ALLA SKA DIT!

The Raz*

Kommentarer
Postat av: Anonym

HATA GNAGET!

2009-10-06 @ 12:54:10
Postat av: MAGNUS.. not

jag har lite problem. aik hatar jag mest i hela världen, och hammarby hoppas jag verkligen åker ur, tillsammans med djurgården. jaja hata båda :(

2009-10-09 @ 18:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0