1312

Mkt händer runt polisen varja dag. när ska dom få skit? när ska dom behandlas i tidningar och samhället som fotbollssupportrarna behandlas? När ska samhället göra någonting? jag delar med om vad jag har hört, sett, läst och själv vart med om i mitt 15 åriga liv eller mit 2 åriga liv som en riktig fotbollssupporter.

"Fotbollsmatcher=polisens adrelaninkick"
Jag har börjat gå på matcherna själv. faktsikt sen 08 nu. Har aldrig kunnat missa någon match utanför storsthlm. ibland har jag gått på bortamatcher. Och så fort man skippar att gå med sin pappa på sittplats och går istället med några tonårsgrabbar då så ändrar kravallpolisen och vanliga polisen och för att inte glömma bort samhället hela sin uppfattning om en.

jag kommer ihåg derbyt borta mot djugårn 09. stod på perrongen till pendeln då varje derby arangeras ett derbytåg eller ett infernotåg till Solna från söder. Min polare gick på en tågvagn när jag försöker gå på vagnen så säger polisen att det är för fullt dock är det inte ens halvfullt. jag lackar ur och försöker smita in under polisens arm. polisen rycker i min jacka som förstörs och kastar ut mig om det inte vore för mina andra polare bakom mig så hade jag säkert slagit huvudet i marken. jag och mina andra polare får snabbt springa till en annan vagn men alla säger att vagnarna är fulla fast det inte är fullt. polisen gör att folket blir mer aggressivare och det är doms avsikt dom vill slå ner dig hela tiden. tillslut kommer vi på tåget men det roliga är att vi får inte åka tillsammans. även om min polare som försökte gå ut från vagnen så fick han itne det för polisen.

Jag kommer även ihåg ett annat derby aik borta 09. då är det samma som gäller derbytåget alltså men vi får inte komma in till pendelperrongen dom säger att dom ska släppa in oss om 10 minuter. 10 minuter går inget händer. ytligare 10 minuter och inget händer folket samlas runt och försöker trycka sig in mot polisen och dom som är längst fram där behöver inte vänta länge tills poliserna tar upp batongerna och börjar slå hej vilt på alla. otroligt nära att dom slå mig oxå men jag hinner tycka mig ur.

Visst detta är derby och jag gillar att det blir lite såhär men ändå det är ju ändå grova fel dom gör! Sen om man själv skulle bli inbalndad i en skit alvarlig situation så skulle man väll inte tycka som jag att det är bra för att komma in i derby taggningen.

där är nästa så att man vill bli slagen av polisen så att dom vidriga poliserna åker fast  och samhället får se den riktiga polisen. men Britta Svensson eller medelsvenssorna ser bara  dom vänliga polis utsidan vid gatorna. om dom skulle komma in i verkligheten skulle dom snabbt byta uppfattning.

detta är bara några exempel jag tagit upp. jag har hört/sätt/läst mkt värre grejer än detta. poliser har bruttalt slagit ner folk som inte gjort någonting. varigt hänsynslösa och slagit en 14årig flicka med en eldsläckare. jag har sätt att en kravalvbil kört in i en folkmassa och folket brutit benen. jag har varigt med om att bli uppbjuden mot en 30-40 årig polis som velat köra man mot man mot man mot en av mina polare.

eller inte för att tag nu senast borta mot halmstad. polisen misshandlar en person som jobbar för hammarbyfotboll ab och polisens infochef säger att han blev nedslagen för att han inte hade en väst. Men vad gör saken om man är mamma/barn/man/kvinna/jobbar inom hammarby fotboll ab/supporter ska poliserna slå ner en oavsett?  

men självklart så länge ingen dör så tar inte samhället detta på allvar. Jag tar detta på allvar. men självklart tidningarna gör det inte bättre? dom väljer hellre att skriva om någon som plastik opererat sig eller om huliganer än att en polis misshandlat människor utan anledning.

så jag frågar ännu en gång, måste någon behöva dö för att samhället ska agera?

Jo Anmälan
jag tror absolut inget kan ändras fören samhället fattar vad poliserna gör. Då är det bara för oss supportrar/demonstranter eller ja bara vanliga människor som råkar illa ut. JO anmäla direkt. Med en JO anmälan behöver du inte ha några bevis utan du får bara säga din berättelse men självklart hjälper det om du kan eller någon polare bara tag upp kameran och börja filma. men som sagt inga bevis behövs för en JO anmälan så tveka aldrig om man känner sig hotad av polisen. Och speciellt om du är på en fotbollsmatch/demonstration då ska du alltid dra upp kameran och börja filma även om det inte är någon du känner som blir slagen eller vad det kan vara. Man behöver inte vara myndig eller svensk medborgare utan vem som helst kan göra den.

1312

Finns säkert som sagt några bra poliser man jag kan nästan ge min hand att det inte finns någon bra kravallpolis. Vidriga människor är dom som bara vill slåss fast dom vill göra det på ett sett så man inte kan åka dit för det. och där finns ju yrket "polis" som passar bra för det. jag tror att majoriteten av polisen inte är bra. Riktigt sjukt hur fotbollssupportrar trycks ner mer än våltäksmännen, mördare och jah poliser i  kvällstidningarna. Men det är klart dom bryr sig bara om pengarna och dom vet vad som säljer. Men vi ska inte gå in på media nedtrycket nu utan det tar vi en annan gång. 1312 då? jo tänk på vilken ordning bokstäverna kommer på i alfabetet. 1=A 3=C 1=A 2=B.




//Coooola razy! 

Kommentarer
Postat av: Enis Avci

100% sant

2009-10-21 @ 22:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0