Inför Hammarby-Kalmar (Ska tony våga ändra i laget?)

Förord
Hammarby tar emot Kalmar imorgon onsdag på Söderstadion i söder. Hammarby har spelat hittills 2 matcher på SÖS och förlorat alla den ena mot gävle med 2-1 och den andra mot GBG med 1-0. Hammarby har inte bara inlett knackigt på SÖS utan även på bortaplan. Hammarby har skrapat ihop 5 poäng inför morgondagens möte. Ett kryss mot Gais och Elfsborg och sedan vunnit en på råsunda mot Djurgården. Kalmar har även dom 5 poäng.

Matchen
Jag hoppas bajen spelar offensivt och verkligen satsar och försöker vinna mot Kalmar, Kämpa om man ligger under kämpa hela tiden. Jag hoppas verkligen det blir en rolig match men det går ju tyvärr inte när man möter en gäng som Kalmar. Jag tror annars på ett häftigt boll övertag för Bajen och mycket slit. Men även om jag tror på en tråkig match så har jag en känsla av att det kommer bli en fartfylld match för första gången i världshistorien för Kalmar. Jag tror Hammarby går ut som segrare denna match men vi får väll se.

Jag hoppas Tony G ställer upp med följande lag: (kanske lite väll för mycket vänsterfot....)
-----------------------Rami-------------------------

Söderström---Igor---Monday----Superemil

----------------------Mikkel-------------------------

Helg----------------gaete----------------Castro

--------------Natan---------Charlie---------------

Men jag tror han ställer upp med denna:
-----------------------Rami-------------------------

Josè-------Monday-------Igor-------Superemil

Söderström-----Mikkel-----Lolo-------Castro

---------------Natan--------------Charlie----------


Den startelvan jag ville är verkligen najs asså då ställer vi upp med en laguppställning som verkligen är ung och ivrig. Tyvärr så tror jag han ställer upp som på den jag trodde men han kan oxå ställe upp med Gaete fast då tror jag han får spela på kanten.

Läktarmatchen

Jah Bajen är verkligen groooooova på att sjunga vi sjunger ut på derby,hemmamatchen och Bortamatch det spelar ingen roll! Kalmar har inget att säga till och det blir nog inget tifo så jag behöver väll inte prata så mycket om läktarmatchen.
Publiksiffran kommer väll landa på någonstans vid 10.000.

Se upp för
Vi ska verkligen se upp för Rasmus Elm han är en av Sveriges största talanger spelar även i landslaget. man ska verkligen se upp för hans skott och hans nick skarvar eftersom han är så lång fast Igor tar väll han om honom. Kan inte så mycket om Kalmar och dom har inte stuckit upp så jag skriver inte mer på denna punkt.

Kalmar ska se upp för

*Superemil helt klart i mina ögon en av Allsvenskans bästa spelare. 2 mål och 2 assist på 6 matcher som vänsterback det är verkligen något extra. Behövs väll inte sägas mer om denna sköna lirare.

*Castro-Tello var klart Bajenspelare i torsdags mot gais. Han sköt han målade han passade han styrde upp Bajens anfall precis som jag vill ha han. Om han spelar lika bra mot Kalmar kommer han definitivt vara ett orosmoment för Kalmar.

*Natan Paulse gjorde sitt första Allsvenska mål för säsongen mot gais. Det var riktigt snyggt, En lobbnick ungefär likadant som mot Djurgården fast lite snyggare. Kanske självförtroendet går upp för sydafrikanen och blir en nyckelspelare i Hammarby.

*Rami Shabban är tillbaka i målet mot Kalmar och om han lirar som bäst som vi vet hur landslags målvakten kan göra kommer han vara en otrolig tillgång till dagens Hammarby.

Tipps
Hammarby-Kalmar 1-0 (0-0)
Castro 72

The Raz*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0