Inför Ajkå-Hammarby (KROSSA GNAGET!)

Förord
Nu återgår jag till min vanliga Inför artikel som jag brukar göra. Jag har inte orkat göra det tigdigar för att det har inte funnits så mycket att säga. Eller så har jag inte orkat. Jag hoppas på en skön match som ska vara jätte spännande det är min dröm.I Hammarby så finns inte Superemil, Traore och Charlie davies pga Avstängningar. Igor, Monday och Laitinen är halvskadade och beslut om dom får spela tas på uppvärmningen imorgon. Jag hoppas verkligen Monday kan spela men framförallt IGOR. Laitinen bryr jag mig inte så mycket om. Laget som har mest hjärta vinner så vårat jobb på läktarn är att sjunga även om gnaget leder med 1 eller 2 noll. Ajkå saknar hoovield pga avstängning. Hammarby kommer från två segrar och en oavgjord medans aik kommer från en förlust och en oavgjord.

Matchen
Jag hoppas Hammarby fortsätter spela den tråkiga grisfotbollen. Hammarby har tagit 7 poäng på 3 matcher när man spelat grisfotboll. Dom har även inte ens släppt in ett enda mål när man lirat grisfotbollen. Hammarby bordet satsa på defensiven eftersom aik har endast gjort 9 mål och släppt in 8. Så det är bara att köra.

Jag hoppas bajen ställer upp med denna start11:

-----------------------------Poppe------------------------------

José----------Monday------------Igor--------Söderström

Castro--------Mikkel---------------Lolo------------Helg

-----------------Freddy---------------Natan----------------

Kommentar:
Jag tänker inte gissa på hur tony g kommer ställa upp för det finns många olika varianter. Sen så kanske inte ens Igor och Monday kan spela så vi får se. Sen hoppas jag Maic kan komma in i halvlek med sin speed.

Läktarmatchen
Hammarby kommer göra ett tfo med koreografi ungefär som mot Dif fast lite annat. Jag vet inte hur aik kommer ha men om dom når upp i samma klass som dom gjorde mot Dif så kommer HU ha svårt att knäcka det. Men jag tror bajen vinner här om alla HÅLLER UPP SINA LAPPAR ORDENTLIGT. Sen med sånger och sånt kommer Bajen lätta att krossa dom. Och om vi ligger under kommer vi bara sjunga högre om aik ligger under sjunger dom lägre. Men man kan ha en dålig klackdag ibland men jag hoppas den inte kommer imorgon.

Så här såg det ut förra året: Inte det snyggaste tifot men det var för att råsunde polisen gjorde bort sig osv.



Vi ska se uppför:
Obolo: vi får inte ge han någon plats alls för då kan han göra fina grejer. Gabriel özcan är oxå grym med sin tekniska bit. Örlund har varigt grym i Aik så vi får skjuta bra imorgon.

Aik ska se upp för:
*Igor Armas är så jävla grym på huvet ingen kan tag honom där. sen sina klockrena tacklingar är otroligt värdefulla. Kommer bli riktig svårt att vara utan honom imorgon.

*Björklund har gjort otroliga räddningar på matcher framförallt derbyn. Han har hållit nollan  tre matcher i rad så vi får hoppas han fortsätter med det.

*Natan har varigt avstängd hela förgående veckan så han är jätte fräsch nu. Vi behöver hans huve och snabbhet. Hoppas första derbymålet kommer imorgon.

Tipps:
Gnaget-Hammarby 2-2
Obolo 17 Castro 56
Obolo 43  Maic 79

The Raz*

Kommentarer
Postat av: 19henke90

Hur vet du vad tifot ska vara? är du med i HU lr?

2009-05-27 @ 21:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0