Sammanfattning av året Del 2

Jah här ska jag sammanfatta dom fyra nästa Månerderna Alltså Maj, Juni, Juli och Augusti.

Maj:  BÄSTA MÅNADEN!
Maj kommer jag ihåg ganska mycket ifrån dels för att Bajen krossade Djur-gården med 2-0 och jag fick böta 1000 spän! och att jag skulle åka till Bolivia och hälsa på min släkt i två månader. den fjärde maj så gick jag min far och min kusin Camilo på Bajen-Gbg det  var hans första match jag vet inte vad han tyckte men jag tror han gillade klacken såklart men han oroade sig mäst för solen som glänste på oss så han hållde på med sin sjal på huvedet och gömde sig under en stor kille så han fick perfekta titthålet. Dessvärre så blev matchen mållöss. Sen tre dagar senare var det dags för Derby!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! som jag tyärr inte fick gå på men det stoppade mig inte jag köpte biljett i god tid med min polare Mr. Z och jag hittade på den bästa lögnen som var perfekt men krossades. eftersom Djur-gårdarna  var sura och ville ställa till med bråk i tunnelbanan mot alla sorts människor det var ju oxå barnfamiljer i tunnelbanan. Så tunnelbanan blev avstäng i kanske tre timmar eller något jag  vet inte eftersom jag och mina polare vill gå till nästa station vi frågade en polis och han sa att man skulle gå lite. Efter vi gått igenom hela solna i några timmar så såg  vi Råsunda igen och vi hade bara gått runt och runt. När  vi var i tunnelbanan så var det helt tomt så tunnelbanan hade nog öppnats under tiden  vi vandrade i Solna. Jag kom hem klockan två och det var skoladagen efter mina föräldrar var skit sura och fick böta 1000 kr som sagt. Men det var totally worth it eftersom bajen  vann med 2-0!! Sen den 25 Maj  var det dags för Resan mot Bolivia mina syskon hade tjatat i evigheter att dom  var nervösa men jag kännde inget, Camilo  var självklart gladast. dagen innan  var jag med massa polare och skit sen på kvällen så hjälpte min farmor sina knep hur man ska packa mycket fast bra. Det blev självklart movie all the night! Camilo var på datan hela tiden mina föräldrar och min farmor sov. Klockan 00:02 så kom min brosha hem från något kommer ej ihåg  vad han drack upp min sista skvätt av min sista cola av mina 3. Han ville titta på Snatch så vi gjorde det efter typ 30 minuter så somnade min kära broder. vI den minuten ringde min Pappa och sa att han behöve hjälp med att packa så jag var tvungen att dra, en timme senare kom jag hem och han väskor  vara Ready to go. Han gick och la sig direkt. jag skulle inte hinna titta på en hel film eftersom jag hade 80 minuter på mig sen  var jag tvungen att äta frukost och dra, Jag tittade självklart på Scrubsis då. Min farmor vaknade en halvtimme senare och då för att hon inte skulle upptäcka att Camilo hade  varit på datan hela natten så sprang han till mit rum och låtsades sova tyvärr så kom min farmor på honom. Sen  var det något tjafs dom hade om parfymen. min movie all the night blev en besvikelse eftersom jag bara han se en hel film fast jag hade satt på fyra stycken. Date movie, Norbit, The last kiss och snatch var dom jag hade tänkt se. Sen om resan och allt sånt skulle jag skriva men det skullle tag typ tre sidor till. eller juste jag blev skit nervös över att träffa andra delen av familjen på planet. vi var mäst hemma första veckan och chillade eftersom pga av höjden.

Juni:
Juni kommer jag inte ihåg mycket mer än att jag träffade min underbara släkt och så var vi hela månaden i Bolivia. Em  var oxå igång för fullt men jag  var inte så intreserad.  Nu kunde  vi göra lite mer grejer eftersom vi hade vant oss med höjden. Andra veckan spelade vi fotboll med massa i familjen sen var vi på några middagar hos andra delar av familjen besökte en marknadi Bolivia där man kunde köpa allt fast desärre inget man ville ha pga Kvaliteten. Juste vi åt oxå på den finaste resurangen i hela Bolivia där åt vi bara med min Farbros familj. Men det  var knas billigt, Vi var 10 Personer och vi åt massa kött, alcohol, läsk och efterrätter ändå så kostade allt lite över tussen:O.

Juli:
Juli så var det mycket på gång det  var vår sista månad här och vi var tvunga att göra våra resor runt Bolivia och så sen så  var  vi tvungna att köpa presenter till alla hemma i sverige och äta middag med alla i familjen som vi inte hade träffat på länge. Alla ville bjuda oss på mat och sånt. Vi åkte fyrhjuling i bergen som var skit läskigt men ändå skit kul:D. Sen Med bara min Farbros Familj så åt igen på den där resturangen som var bäst.
Vi kom hem den 21 Augusti vid klockan sex där massa i familjen var och vi hade köpt massa mat och det  var sjukt att  vara hemma i Sthlm igen. Lägenheten som min mamma och massa hantverkare hade jobbatpå hela tiden som vi var i Bolivia hade gjort ett fett bra jobb. dagen efter ringde några polare så  vi drog till stan och jag kirra lite på Sommar Rean som jag hadde missat när jag var i Bolivia. När vi kom hem så baddade vi då var väll klockan sju och sne spelade vi fotboll till 10,11 ngt sånt. Sen hände mycket grejer men kommer inte ihåg så mycket och pallar inte heller skriva det.

Augusti:
I augsti var jag bara med mina polare och slaggade, Badade, lite fotboll och massa annat. Inte mycket hände i Början av Augusti. Skolan började den 19 tror jag och jag längtade så till den 25 eftersom då var det DerbyDags! och Fösta matchen för min del på tre månader! Derbyt  var ganska najs men jag hade inte lust att smita iväg på et derby igen och sen böra 1000 kroner om inte mer!? Jag frågade min syra och hon ville såklart följa med tyvärr ville hon inte tag derby tåget. Derbyt var ganska najs äntligen bengaler igen i klacken lukten är så jävla najs. Det blev ganska jämt i Både matchen och i läktarmatchen bajen  vann tifo delen klart men aik kom upp igen eftersom dom tänt massa bengaler i matchens gång. Hor Martin Dömde straff utan anledning och bajen kasta en raket på aik:s målvakt jag tror att han pissa på sig för han vågade inte komma tillbax! Sulan Gör mål på bästa möjliga sätt! årets viktigaste mål helt klart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag orkar inte skriva så mycket om detta derby eftersom jag har skrivit så jävla mycket och jag vill vara lite med polare nu! men kom ihåg! Fantasi!!!! ja ni har ingen fantasi!!!! osv.

"Rädda våra liv rädda våra barn bort med Martin Hansson från fotbollsplan"

Dom sista gråa månederna kommer snart men inte idag!. hej svejs!


The Raz* 

Kommentarer
Postat av: Bajen

Det är bra grabben. Fortsätt att stå upp för Bajen i vått och torrt. Det glädjer oss äldre att se Söderstadions läktare fyllas på med yngre förmågor som du själv. Sjung alltid högt och med hjärta. Jobba hårt i plugget så att du kan ge tillbaka till Bajen på andra sätt också.



Hata dif och aik. Heja Bajen! Lycka till!

2009-01-08 @ 18:15:56
Postat av: Södra

Gå med stolthet för klubben!

2009-01-08 @ 18:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0