Tankar om Spelschemat

Svff kom ut med det premilenära spelschemat för Superettan 2010 igår. Och på måndag så kommer om tio första omgångarna att fastställas. Hammarby börjar mot Ängelholm borta och det är verkligen en drömresa. Matchen spelas premilenärt helgen den 10 eller 11 April (står olika på olika hemsidor). Tiden är inte satt ännu. men man kan inte fucka ur än för att tv4 kan flytta matchen till tisdagen den 13 september. Och då spelas den klockan 7. Något som skulle vara otroligt tråkigt då många kommer dissa matchen pga jobb/skola. Men som sagt på Måndag fastställs allt så då får vi se.

Sen så finns det andra otroligt sköna matcher. Tex på sommaren är det borta matcher mot Syrianskan Norrköping, Degerfors och Falkenberg. Jag tror inte jag kommer dra på alla. Men Syrianska, Norrköping är givet. Och sen får man se om jag drar på både Falkenberg och Degerfors men en av dom ska man nog kunna fixa.

Och hur kunde vi få såna här sköna matcher mitt i sommaren? Jo för att Superettan har inte sommaruppehåll som Allsvenskan.

Sen får vi ett underbart slut. Det kan bli en rysarmatch. Vi avslutar med Örgryte Hemma den 24 Oktober.  Och man får väll hoppas att man säkrar kvalplats/allsvenskan där.

Min spontana tanke sådär om schemat är verkligen bra. Allt känns skit bra och hoppas inte att Svff ändrar massa grejer nu till måndag. Detta är något man verkligen kan glädjas åt när man lever på dagar som denna. Så Superettan 2010 kommer vara otroligt rolig oxå. Även roligt att tv4 sänder alla Bajens matcher. Så på dom bortaresorna man inte kan dra på så äre bara att titta på tv4.

Jag kommer lätt dra på alla matcher nära Stockholm. Dvs alla hemmamatcher. Sen alla bortamatcher mot Södertäljelagen och mot Väsby. Sen även kommer man ju dra på några borta resor asså riktiga bortaresor.

Här hittar ni hela Schemat för bajens matcher.


//The Raz

Kommentarer
Postat av: Emil

Det blir en riktigt spännande säsong. För både Norrköping, Hammarby, Sundsvall och Örgryte. Och Landskrona BoIS också, nu med Henrik Larsson som tränare. Intressant.

2009-12-15 @ 22:33:50
URL: http://emiljakobsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0