THE MASTER

Hyllningsrundan fortsätter men denna gång så hyllar vi av en annan orsak. Denna gång blir det ingen komisk hyllning utan nu blir det politsikt inriktat. Nu blir det Historia, alvar och seriöst. Vet ni vem jag pratar om, om jag säger Solaridaritet, Cuba, Argentina och hjälte? Jah Ernesto Rafael Guevara de la Serna så klart. som även kallas till lite mer kändare Che Guevara. Komunisten som tar både rättvisan och solidaritet framför sig själv. FRIHET OXÅ!

Varför Vänster?
Jo därför HELA min familj har den politiska inriktningen, Och när jag säger min Familj menar jag hela famliljen i Bolivia som Sverige alla mina föräldrars vänner. Och även en vän som jag har. vem? Z naturligtvist. Hans fader är ju ifrån Urugauay så... Men efter denna uppväxt så finns det någon ingen möjlighet med ngt annat. Dock är mina syster lite mer socialdemokrat och min mamma mer miljö. men dock är ALLA RÖDA! inte för jag är så insatt men om någon frågar säger jag självklart vänster. och att jag gillar grooovt che!!!!


Che en Ledare

Vad har Che gjort? varför är han så tung?:P jo han föddes i Argentina 1928 men dock hade han både Argentiskt och Cuba medlemskapp eller vad man ska säga. Han var både läkare, politiker, ekonom och gerillaledare. När han jobbade och hjälpa att tag bort Usas skumma grejer. i Cuba så sammarbeta han med Fiedel för att göra rättvisa i Cuba. dock så ville han inte ge sig där utan han försökte på sig i mitt andra hemland Bolivia där blev han dock avrättad. En liten sammanfattning men han var en otroligt stor man som förtjänar all respekt! En snubbe som satte rättvisan, frihet framör sig själv! (Palla inte skriva så längt så kanske låter lite konstigt men läs mer på länken)

Veta mer? gå in här då

Medan vi pratar såhär så titta jag på El che filmen idag asså den förste. "El argentino" visst den var ganska bra faktsikt. jag ger den 5 Ormar. Ang Ormsystemet pallar jag inte prata nu men min far och syrra kan man säga står för grundandet det är av 7 dock pallar jag inte rabbla upp vad betygen står för...

VIVA EL CHE, LA REVOLUCIONARIA!




Heder & Respekt

//The Raz*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0