En bro Del 2

Många fina frågor har jag fått in Efter bro inlägget dock är alla från mig. Enligt uppgifter till bloggen är denna bro på bilden skanstullbron den går över till gullmars denna bro är en av många fina broar på söder. Men nu har vi en intressant fråga vad göra dena bro speciel vad gör att bron platsar på Sthlms tyngsta blogg? ju ni vet att skanstullsbron stod klar 1940 och sattes i aktion 3 september samma år. Bron går från götgatan i södermalm till söderort gullmars som sagt i johaneshov.

Varför just denna bro då? jo en mkt fin fråga denna bro har det mesta. En kant, ett räcke och en otroligt fin hållning. har ni sätt en rakare bro en denna?

skanstullsbron gillar fina promenader men vad den gillar mest är folk. varje år går alla hammarbyare över denna tillsammans och enade med färgglada flaggor och lite pyroteknik. Varje år så sjunger man när man går över bron såhär: En bro en bro en bro en bro en bro. En otroligt fin ramsa som i förra inlägg utsattes till bästa ramsan.

Och yttligare varför just skanstullsbron? jo därför barje gång bro-låten sjungs så tänker jag på just denna och matte werner och Elfsborg. Jo varför dessa grejer? Matte werner en typsiskt borta sång som sjungs på Away matcherna. Elfsborg?? jo för att Elfsborg borta 2009 var min första borta match och då hörde jag bro låten! och bajen? jo allt föregående hör ju till bajen då måste jag oxå tänka på bajen.

Detta inlägg gjordes inte för att verka skoja till dagen utan tro historia. Källan: The Raz huve!



bron vi alla älskar!!!!

Bron vi alla älskar med bajare... Dock hitta jag inte många foton när vi gick över bron...





//The Raz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0