Det kommer bli en lååång höst...

Då är jag tillbaka nu med ett söndagsinlägg. Låter kanske konstigt nu men jag gjorde hela 6 inlägg igår. Något som var sjukt läskigt. Idag ska jag skriva för det mesta om Bajen men oxå en annan sak som tynger mig. Men som sagt vi börjar med bajen.

En ny förlust. denna mot regerande mästarna med 3-0. Visst inte värsta djugårn siffrorna men vadå. Det som tynger mig mest är att alla våra 10 utespelare springer (om dom ens gör det?) runt och vet inte vad dom ska göra. Dom har inge positioner känns det som eller asså det känns som dom inte ens vet vad för taktik/laguppställning dom har. Dax nu för Tony att tag ansvar och avgå genast. NY tränare NY röst i omklädningsrummet skulle bädda gått för alla. Det kan knappast gå sämre. Med lite nytt blod nya ambitioner och mål så känns det som bajen tar några poäng. Men om inget händer dom närmsta dagarna tror jag faktiskt att Styrelsen kommer kicka Tony efter säsongen. Då är det väll försent antar jag. Nu ser jag att det är kvalplatsen vi ska hålla. Gais har kommit igång nu med 2 raka segrar. Djurgårn verkar ha fått igång spelet. Och örgryte går fram sakta men säkert.

Nykel matcherna blir såklart Gais och bp hemma. Om vi vinner dom två och sen kanske tar 3 oavgjorda eller något känns det som kvalplatsen iaf är fixad. Sen får man väll be till gud att inte Örgryte elelr djurgårn riktigt kommer igång.

Även om jag nu känner mig otroligt taggad för att stå och sjunga sönder min hals mer än någonsin och kanske slå rekordet att jag inte ens får tillbaka den efter 7 dagar. btw så är mitt nuvarande rekord 4 dagar. Stå att sjunga på södertäljes stadion mitt i en november kväll känns ändå rätt härligt. två extra matcher laddat med Bengaler och ångest till max. medan alla andra sitter och dricker kaffe i sitt hem och tittar tv står vi Bajare står ute i vinterkyllan och kanske börjar snöa ute på södertälje borta mot assyriska. Eller kanske i Sundsvall eller i åtvidaberg.  Även så hoppas jag verkligen att en annan sak som tynger mig ska bli det jag hoppades och trodde skulle funka från början.om grejen skulle funka då i samband med att bajen vinner över assyriska i värsta ångestmatchen eller vilket lag det nu kan vara. Då skulle jag vara i sjunde himmlen fatta vilken glädje!

Iaf nu har Bajen en låååång höst att se fram emot och jag hoppas verkligen inte att vi inte tappar kvalplatsen nu. Snälla asså. Så nu får vi se fram emot (om inte Tony sparkas snarast) 9 matcher kvar på Allsvenskan och ALLA kommer vara ångest till MAX!

känn spänningen känn passionen känn kärleken känn hatet!

detta är The Raz Blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0