Tippar Superettan 2010

Jag vet att min tippning kommer lite sent och blir lite halvdan men bättre än ingenting ändå. Förra årets tipp på Allsvenskan hade jag 2 rätt på.

1. Hammarby
Jo jag vet hur ni tänker jag tippar Hammarby som etta igen som förra året. Haha lite komiskt vare faktiskt. Inför förra årets allsvenska så tippa jag Hammarby som vinnare det blev raka motsatsen vi kom sist. Men nu äre skillnad känner jag det finns glädje igen i Hammarby och det finns otroligt mycket hopp. Det har verkligen blivit en omstart och den börjar på riktigt nu på tisdag. Men jag tror ändå jag alltid kommer tippa Bajen 1:a för jag kommer alltid tro på dom. Iaf om Bajen får en fin början kommer dom gå som tåget resten av säsongen. Tror dom vinner superettan. Men om Bajen får en halvdan början eller dålig början så kommer det komma osäkerhet runt truppen och då kommer det garanterat gå lite sämre och då får vi kriga för någon av dom 3 första platserna till det verkliga verkliga slutet. Tror att bajen kommer finna sig garanterat bland topp 4a när superettan slutar den 25 oktober.

2. Örgryte
Örgryte har förstärkt bra och lyckas hålla en del spelare. Santos och Fagerberg blir otroligt giftiga och sen Janne Andersson som tränare. Örgryte kommer komma till Allsvenskan 2011 helt klart. Det kan bli jämt mellan Bajen och Örgryte och vem som tar hem Superettan 2010 kan bestämmas i sista omgången i en liten final mellan Örgryte och Bajen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.
Assyriska
Här har jag faktiskt haft lite problem att tippa då jag valde mellan Sundsvall och Assyriska. Men Assyriska har förstärkt otroligt bra både som spelare och tränare. Dock har dom gjort så mycket förändringar så dom har inte haft sig så mycket tid på sig att fixa sitt spel ordentligt. Men jag tror Ju mer säsongen går så kommer Assyrska bara bli bättre och bättre. Haris Laitinen kommer hitta sitt riktiga ja och blir en viktig pjäs i Assyriska.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.Sundsvall
Sundsvall kommer kämpa och vara nära men dom kommer inte ta klivet upp till Allsvenskan iår. Sundsvall har ett okej lag med en rätt bra tränare men Sundsvall har inte det där lilla extra som krävs som Assyriska, Örgryte eller Bajen har. Sundsvall kommer vara stabila och jämna serien igenom och tillslut hamna på en fjärde plats.

5. Syrianska
Syrianska har förstärkt med Barsom och Ijeh två spelare som håller hög superettan klass. Men det räcker inte. Syrianska kommer vara motsatsen till Sundsvall ganska ojämna under säsongen och man kommer nog aldrig veta riktigt vart man har dom. Men eftersom Ijeh kommer spotta mål kommer dom hamna på en femte plats.

6. Landskrona BoIS
Det finns två Outsiders i Superettan 2010 och den en är Landskrona BoIS. Har inte så mycket att säga tror Landskrona kommer hålla bra superettan klass men inte mer. Dock äre ett stort frågetecken varför inte Henrik Larsson blir en spelande tränare då skulle dom verkligen utan tvekan komma mycket högre upp. Jag bryr mig inte om det ser amatörmässigt ut man borde väll ändå kunna göra allt i sin makt för att komma upp i Allsvenskan och det skulle dom nog göra om Henrik satte på sig den svart-vita tröjan.

7.
IFK Norrköping
Här är Superettans Outsider nummer två. Jag har ingen direkt jätte bra koll på IFK men det är ett storlag så dom kommer ha stor chans på avancemang iår. IFK är faktiskt det lag jag helst vill följa med Bajen till Allsvenskan för dom är roliga och möta och dom har mer än 2000 på sina matcher. Det som kan stoppa dom är att dom verkligen har usla tränare.

8. Ängelholm
Är ett mittenlag rakti igenom och kan till och med komma högre upp. Kan ställa till det för många. Dom gula från Skåne har dock nästan ingen publik och det är lite tråkigt men ändå så känner jag att dom verkligen kan överaska iår.

9. Ljungskille
Det tråkiga laget kommer vara otroligt jobbigt att möta på Starke arvid. Där inte många kommer gå som segrare men Ljungskille är inget jätte bra lag så får nöja sig med en nionde plats.

10. Falkenberg FF
Överaskade med en sjätte plats ifjol. Gör sin åttonde raka säsong i superettan men denna kommer inte bli doms bästa.

11.
Degerfors
Nästa samma gäng som tog klivet upp från div 1 ifjol. Dom gjorde det riktigt bra och har sina tekniska spelare och dom överaskar lite med en 11:e plats och håller sig kvar i superettan.

12. Jönsköping Södra
Kommer i stort sätt nästan gå exakt som förra året. Jönköping kommer inte överaska.

13. Öster
Gamla storlaget Öster hamnar precis under kvalstrecket. Storlaget klarar sig kvar dock. Men finns en stor chans att Öster överaskar. Skulle hamnat bättre upp om inte Superettans upplaga av 2010 skulle vara så bra.

14. IK Brage
Kvala sig upp till Superettan förra året. iår knäpper dom sista kvalplatsen i Seperettan 2010. Kan oxå överaska tror jag.

15. Väsby United
Farmalaget till aik åker ur.

16. Trollhättan FC
Trollhättan kommer sist i SUperettan 2010 kommer förlora mycket och har inte kvalite att hänga kvar så äre bara.




Kommentarer
Postat av: Sulan

Tjena! Tack för en bra blogg och snygga rekar!

Var det någon här som nappade på bonusen på livebet365.se som diskuterades så flitigt här på bloggen för ett par dagar sedan? 1000 kr i bonus blev 4100kr snabbt för mig på två dagar! Riktigt fin bonus! Rekommenderar alla att testa!

2010-04-23 @ 17:43:33
URL: http://livebet365.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0